Hop til indhold
  • 0

PIR styring, slukke lys via 1.4.02a


Coralreef
 Share

Spørgsmål

Måske jeg ikke forstår blokken 1.4.02a - PIR styring :)

Men jeg satte den ind, til at "huske at slukke lyset" i vores bryggers. Kip tryk, PIR føler og udgangen til lampen.

  1. Timer starter ikke når man tænder lyset, men først ved "første bevægelse på PIR". Er PIR ikke placeres perfekt, kan det betyde at lyset bliver tændt, og forbliver tændt da der ikke nåede at blive registreret bevægelse...
  2. Timer genstarter så vidt jeg kan se ikke ve PIR bevægelse, det vil sige at lyset ganske vist slukker, men er man i rummet og bevæger sig rundt så skal det jo ikke ske?

Er det den forkerte blok til formålet, eller misforstår jeg bare dens brug?

 

image.thumb.png.1e53d95c7a5143efb23ee326589ee4a7.png

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg kan, under simulering, ikke genskabe det du skriver, der virker det fint.

Jeg vil mene at du burde ændre PIR funktionen til "Tænder lys", da dette, når du nu har en PIR sensor i rummet, vil give et højere dagligt komfortniveau. Og, med mindre PIR sensoren er placeret helt forkert, ændre "Efterløb" til noget mindre end 45 minutter.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Godt du fandt fejlen, PIR sensoren virker kun når indgangen for "Skumring" er ON. Hvilket også mange gange er OK, jeg oplever bare ofte at det gamle skumringsrelæ tænder for sendt i forhold til det lysniveau der reelt opleves inde i huset. I dag bruger jeg kun den nye lux/temp sensor, som jeg default indstiller til 300 lux for indvendig tænding, og 20 lux for udvendigt lys og stikkontakter.  

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok