Hop til indhold
  • 0

Status på kontakt til lys


mido1812
 Share

Spørgsmål

Nu har jeg sat mit system op og lavet et sitemap og har fået det hele til at køre efter planen, undtagen en ting.

 

Hvordan pokker får jeg openHAB til at ændre status i appen hvis jeg trykker på det fysiske tryk så jeg tænder lyset? Når jeg går ind i appen er lyset f.eks. tændt i et værelse men appen viser at det er slukket. Jeg kan så tænde og slukke i appen men når jeg slukker på trykket følger det ikke med i appen?

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
1 time siden, Kandersen skrev:

Virker som om du mangler status på dit lys..
Kan du ikke lige poste din things og items?

Jo, jeg skal prøve:-) Har openHAB3 og filerne ligger åbenbart ikke helt samme sted som 2.0. Men lad os prøve. Fandt de her 2.

Har ikke selv skrevet en eneste ting manuelt i filerne, det er super nemt når det er openHAB3, okay i hvert fald lidt nemmere:-)

 

For resten så fik jeg myopenhab.org, serveren til at connecte med min openHAB3 så nu er der hul igennem til google assistenten også, tak for ideen med forum. Ved ikke hvad præcis der gjorde udslaget men nu kører det.   

 

Tak for din tid, du har sku hjulpet mig med mang ting, eller rettere sagt alle dine indlæg her på siden har hjulpet mig igennem rigtig meget, så et stort TAK herfra!

org.openhab.core.items.Item.json org.openhab.core.thing.Thing.json

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, mido1812 skrev:

Jo, jeg skal prøve:-) Har openHAB3 og filerne ligger åbenbart ikke helt samme sted som 2.0. Men lad os prøve. Fandt de her 2.

Har ikke selv skrevet en eneste ting manuelt i filerne, det er super nemt når det er openHAB3, okay i hvert fald lidt nemmere:-)

Okay der er jeg så hægtet af. Jeg har slet ikke fået tid til at rode med OH3 endnu :(
Mit bedste bud er, at du skal linke to channels til din items for lyset.. Her er fx min items fil. Bemærk jeg har to channels. Den ene er den der trigger ON/OFF. Den anden er status på lyset:
Jeg har aldrig gjort det i PaperUI, så jeg aner ikke hvordan, desværre. Og slet ikke i OH3. 
 

Switch  sove_lampeudtaglys   "Lampeudtag i soveværelset [%s]"    <light>     (vLys)     ["Lighting"]    { channel="ihc:controller:elko:sove_80mm_fb", channel="ihc:controller:elko:sove_80mm_state", autoupdate="false" }

Det er en switch til et almindeligt lampeudtag på en KIP funktionsblok. 

1 time siden, mido1812 skrev:

For resten så fik jeg myopenhab.org, serveren til at connecte med min openHAB3 så nu er der hul igennem til google assistenten også, tak for ideen med forum. Ved ikke hvad præcis der gjorde udslaget men nu kører det.  

Jeg tror nogen har sparket til openhab serveren. Mine google home kommandoer har kørt med lynets hast i dag. Den ene gang gik det så stærkt da jeg bad Google om at slukke noget lys, at det virkede som om den udførte det inden jeg fik snakket færdigt. Bliver sgu rart den da man bare kan tænke tanken, og så gør den det :lol:

 

1 time siden, mido1812 skrev:

Tak for din tid, du har sku hjulpet mig med mang ting, eller rettere sagt alle dine indlæg her på siden har hjulpet mig igennem rigtig meget, så et stort TAK herfra!

Det var/er så lidt. Synes det er fedt andre gider være med og så kunne hjælpe :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok