Hop til indhold
  • 0

Op / Ned


Plindberg
 Share

Spørgsmål

Hej til jer alle

Jeg er kørt lidt fast i forhold til op og ned styrring. Jeg har en interimistisk hjemmelavet gardin styrring til min TV hejs. Jeg vil selvfølgelig gerne kunne spørge google pænt om hun ikke vil køre den op og ned. 

Jeg har et id på "OP" som er 229394 og et "NED" på 229650. 

Er det bare at tilføje op og ned som en switch i *.things, og lave rollershutteren i *.Items filen? eller hvad kunne en løsning være?

På forhånd tak

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det kommer ikke til at virke med rollershutter, så vidt jeg husker. Da den operere med en procentvis værdi. 
Så du skal lave dem som switch items, hvor du i label adskiller dem, og så bruge ga=switch på dem begge. Så kan du sige det som der står i label, for at få Google til at udføre det.

Laver du dine things manuelt? (det er mere hvis jeg skal give dig et eksempel). 
 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

hej.

jeg laver det hele manuelt, det syntes jeg giver en bedre oversigt. 

Hvis jeg så går ind og tager recourceID fra mit wireless tryk, der har et en reel on funktion, hvis det giver mening det jeg skriver, så burde det ikke blive et problem. Ikke andet end jeg i google fil få 2 ikoner, en med "tv op" og en med "tv ned". men det overlever jeg jo nok

 

Screen Shot 12-02-20 at 07.59 PM.PNG

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener.
Men som udgangspunkt så er der ingen forskel på, om det tager resourceID fra trykket, eller om du tager det fra input på funktionsblokken. Personligt foretrækker jeg funktionsblokken. Men det er nok en smagssag. 

At du ikke får andet end ikoner i google home, det er ikke unormalt. Men det burde være type switch, hvis du har sat din items til switch. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok