Hop til indhold
  • 0

Besked ved alarm


Marco9
 Share

Spørgsmål

Hej IHC users.

Jeg har en IHC controller version 2 med Viewer. I min installation har jeg IHC alarm med VOICE modem, som ringer mig op via fastnet nr. ved evt. alarm i huset. Tiden er kommet til en opdatering af alarm delen. Jeg vil gerne væk fra fastnet opkald og i stedet måske blive alarmeret via Push Besked eller lign. Endvidere kunne jeg tænke mig, at få koblet nogle røgalamer på (trådløse hvis de findes)

Uden den helt store IT flairness er det nu igennem 16 år lykkedes mig at have en velfungerende IHC installation og ovenikøbet selv have programmeret den om et par gange. Så jeg har mod på, at kaste mig ud i det, men et relativt lavt kompetenceniveau :-)

Jeg har læst om OpenHab, IHC BRIGDE og IHC Captain

Nogen der kan styre mig en retning af den nemmeste måde, at få sat min installation op så jeg engang for alle kan sløjfe fastnet telefoni

Link til kommentar
Del på andre sites

1 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvis du blot skal have besked ved alarm, så kan du købe IHC SMS modem og erstatte med dit voice modem. Det har bl.a. den fordel, at det har indbygget batteri backup, som er nok til at sende beskeder også i tilfælde af strømafbrydelse. Hvis du vælger at benytte nogle af de andre nævnte apps, skal du selv sørge for at løse dette problem inkl. at din router fortsat fungerer ved afbrudt hovedforsyning. De fleste prof. alarm systemer fungerer også hvis strømmen er slået fra for maksimal sikkerhed.

Vil du i stedet i gang med nogle af de nævnte apps, så er IHC Captain (link) nemt at gå til, mens openHAB har en mere stejl indlæringskode. Men med openHAB kan du integrere til flere produkter og selv lave avancerede regler i stil men en fb. Se link. Home Assistant er også en mulighed - se link.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok