Hop til indhold

Binary Sensor i Home kit


Klaus
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er ny i dette Homekit forum, så jeg beklager min udvidenhed.

Jeg har fået integreret min IHC installation i Homekit med home assistant som bridge. Lys og andre udgange er også kommet over i Homekit og det fungerer fint.

Nu vil jeg gerne have nogle af min tryk (FUGA tryk 4 tast fortrådet) over i Home kit, således at jeg kan aktivere trykkene i Homekit, og jeg har forsøgt mig med følgende:

    binary_sensor:
      - id: 11046490
        name: Tryk Port 1
        
      - id: 110470002
        name: Tryk Port 2  

  De 2 ikoner kommer over i Homekit som binær sensor, men de er "døde" og jeg kan ikke aktivere dem.

Jeg ved ikke om jeg har misforstået funktionen af binær sensor........kan overstående lade sig gøre, eller er der en anden vej?

Mvh Klaus

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Faktisk behøver du slet bruge binary sensor. Jens har lavet on_id og og off_id, så det ikke er nødvendigt at lave automations.yaml for at binde input og output sammen. Det er på samme måde som i openhab med CommandToReact.

Eksempel på yaml i Home Assistant med lys:

ihc:
  - url'https://192.168.1.31:444'
    usernamehomeassistantSVC
    password: xxxxxxxxx
    auto_setupfalse
    infotrue
    light
      - id1423707
        nameKoekkenOverskabe
        on_id1413466
        off_id1538066

id = lampeudtag output 230 volt - status til Home Assistant

on_id = puls til on. Til IHC input eller fb ved kip

off_id = puls til off. Til IHC input eller fb ved kip. 

 

Og ja, i en yaml file er tabulering (indents) og helt præcis position yderst vigtigt - ellers virker det ikke.

Link til kommentar
Del på andre sites

Godt at det fungerer.

Ved kip har du ét input til både tænd og sluk. Det er fint til betjening med svagstrømstryk, hvor du med øjnene ser aktuel status og derpå beslutter evt. tryk.

Men i de fleste smart apps sætter man direkte tænd eller sluk af en lampe. Derfor forbinder jeg altid on_id til Tænd og off_id til Sluk i min funktionsblok 1.1.10a. Så er jeg sikker på, at alt altid fungerer inkl. korrekt tilbagemelding uanset betjening.

Håber også det svarer på spm fra @Kandersen

Men man kan vælge at gøre det på mange måder - ovenstående er blot min tilgang.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok