Hop til indhold
  • 0

LED dimmer på Visual 2?


noisy_cricket
 Share

Spørgsmål

Hej,

Jeg har netop overtaget et hus der har IHC og kunne i den forbindelse godt tænke mig at have installeret lysdæmpere på et par strategiske steder. I tavlen sidder der nu alm. relæudgange (on/off).

Er det korrekt som der står på denne side: https://www.wattoo.dk/lk-ihc-led-dimmer-2-kanal-din-36mm-1067006004 at controlleren skal opgraders til en Visual 3 for at linkede dims kan bruges? Jeg har søgt i forum, men kan ikke finde et klart svar. Enkelte tråde der beskriver forskellen mellem 2 og 3, siger heller intet om at det er et krav. Jeg har firmware 2.7.199 på controlleren, da .220 gjorde at controlleren genstartede fra tid til anden.

I fald at det er et krav at der skiftes controller, findes der da et alternativ der virker med de eksisterende afbydere?

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Tak for velkomsten Henning - og for det hurtigt bekræftende svar.

Er det denne: https://www.wattoo.dk/lk-ihc-wireless-lampeudtag-1020007464-1020007493 ? du taler om? Jeg kan umiddelbart ikke se at det er nævnt at det kan dimme LED? 

 

Edit: Hvordan kan jeg være sikker på at modtage den korrekte hardwareversion? Er der et specifikt elnummer for det?

2nd Edit: Jeg kan svare på mit andet spørgsmål - det står implicit i teksten at det er v2 :)

3rd Edit: Hvis nu jeg også havde hentet databladet, står der explicit at det kan dimme LED - så jeg tror jeg skal have mig sådan een dims. 

:)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
8 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Hvis du ikke SKAL have mulighed for at aflæse/sætte specifik dæmpning værdier etc. så vil jeg nok anbefale dig at købe:

https://www.computersalg.dk/i/3692670/niko-servodan-universal-rcl

Den understøtter alm. sænk/dæmpning af lyset og har en sluk alt indgang.

Tak Mikkel,

 

Ideen var, ligesom jeg har læst andetsteds på dette forum, at man kan programmere den til at lyse svagt ved nattetisseri og så lidt mere fut på, når klokken ikke er så mange. Den du linker til virker dog interessant ved brug de steder dette krav ikke er gældende, men hvordan vil sådan een skulle installeres? Snakker den IHC protokol?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
20 timer siden, noisy_cricket skrev:

Tak Mikkel,

 

Ideen var, ligesom jeg har læst andetsteds på dette forum, at man kan programmere den til at lyse svagt ved nattetisseri og så lidt mere fut på, når klokken ikke er så mange. Den du linker til virker dog interessant ved brug de steder dette krav ikke er gældende, men hvordan vil sådan een skulle installeres? Snakker den IHC protokol?

Den der kan ikke sættes til et bestemt niveau. Den kan bare slukkes/tændes og dæmpes op/Ned ved at holde trykket nede

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Selv om det "kun" er 1/2 pris i forhold til et wireless Ø80 lampeudtag, så vil jeg ikke anbefale den. Ikke fordi er dårlig - slet ikke, men kun fordi den ikke giver de samme muligheder som den wireless, hverken under programmering eller under drift, hvilket du med stor sandsynlighed bliver træt af i længden.

MEN - når alt dette er sagt, eller skrevet, så skriver du ikke om din controller er en gammel HW version 6.1 eller den lidt nyere 6.2, HVIS du har en gammel 6.1 så ville jeg meget seriøst overveje at opgradere controlleren til den nye Visual 3, eller 7.1 som den også hedder, og så bruge den nye LED dimmer. Her "får" du 2 lysdæmper i én og slipper for evt. problemer med wireless signaler der bliver forstyrret af andet elektronik.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 17.11.2020 at 12:27 , Henning Pedersen skrev:

Selv om det "kun" er 1/2 pris i forhold til et wireless Ø80 lampeudtag, så vil jeg ikke anbefale den. Ikke fordi er dårlig - slet ikke, men kun fordi den ikke giver de samme muligheder som den wireless, hverken under programmering eller under drift, hvilket du med stor sandsynlighed bliver træt af i længden.

MEN - når alt dette er sagt, eller skrevet, så skriver du ikke om din controller er en gammel HW version 6.1 eller den lidt nyere 6.2, HVIS du har en gammel 6.1 så ville jeg meget seriøst overveje at opgradere controlleren til den nye Visual 3, eller 7.1 som den også hedder, og så bruge den nye LED dimmer. Her "får" du 2 lysdæmper i én og slipper for evt. problemer med wireless signaler der bliver forstyrret af andet elektronik.

Min controller er en 6.2, så jeg kan forstå at den ikke er helt ringe. :) 

Mht den anden dims, så har jeg nok erfaring med diverse eftermarkedsting til at vide, at prisen ikke er alt og så længe at planen bare var at have et par dæmpere, tror jeg at merprisen ikke dræber. Skulle jeg have 15 stk, kunne det nok friste.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok