Hop til indhold

IHC varmestyring


Louise25
 Share

Recommended Posts

21 timer siden, Louise25 skrev:

Har købt et hus med IHC. Har super-svært ved at finde ud af styring af især varme 

nogen der kender en rigtig god ekspert på området i ODENSE /Fyn, som man kan få hjælp af???

Jeg kunne meget godt tænke mig at høre, på hvad måde du oplever det svært?

I og med jeg selv har lavet systemet i mit hus, så er jeg lidt hægtet af for, hvordan andre oplever det. Derfor er jeg i en process, hvor jeg kigger på, om jeg kan lave et system netop fokuseret på varmestyringen, som gør det nemmere for folk der intet kender til IHC, at styre varmen. Fx folk som dig, der lige har købt et hus med IHC varmestyringen. LK/Schneider har desværre gjort alt hvad de kan for, at det skal være så besværligt som muligt, når de ingen styre-enheder har, udover Appén (som efter min mening også halter gevaldigt på dette punkt. Og kræver en helt anden IHC programmering. IHCtablet er lidt bedre, men stadigvæk hammerende ineffektivt).

Så hvis du kan fortælle lidt om dine oplevelser, og ikke mindst, hvad du bruger/har fingre i, hvis du overhovedet er nået så langt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Fantastisk Henning. Håber det lykkes. Hvordan gør vi i praksis?

der ligger en slags programmering sommer/vinter damp de tidligere ejere har lavet, hvilket sådan set er fint nok. Udfordringen er, at der af én eller anden grund ikke er varme i stuen, men i øvrige rum er det ok. 
vi har via app og computer forsøgt at aktivere varmen i stuen, men det vil ikke lykkes. 

Der må være et eller andet der er slået til/ fra i opsætningen som vi simpelthen ikke kan løse...

Link til kommentar
Del på andre sites

14 minutter siden, Louise25 skrev:

Der må være et eller andet der er slået til/ fra i opsætningen som vi simpelthen ikke kan løse...

Ahh okay, hvis der er noget automatik programmering der blokere for det, så kan det være ekstremt svært at gennemskue, hvis man ikke kender IHC indgående..
@Henning Pedersen er din absolut bedste ven i sådan en situation, da han sandsynligvis kan spotte det i løbet af et split sekund. Så du er i de bedste hænder der.

Link til kommentar
Del på andre sites

21 timer siden, Henning Pedersen skrev:

Hej Louise

Jeg hjælper gerne.

Venligst Henning

Fantastisk Henning. Håber det lykkes. Hvordan gør vi i praksis?

der ligger en slags programmering sommer/vinter damp de tidligere ejere har lavet, hvilket sådan set er fint nok. Udfordringen er, at der af én eller anden grund ikke er varme i stuen, men i øvrige rum er det ok. 
vi har via app og computer forsøgt at aktivere varmen i stuen, men det vil ikke lykkes. 

Der må være et eller andet der er slået til/ fra i opsætningen som vi simpelthen ikke kan løse...

Link til kommentar
Del på andre sites

Kan lige tilføje hvis det er vandbåren gulvvarme så sider der sikkert nogle såkaldte telestater (ventiler) på en manifold (nogle rør) et sted. Formentlig i bryggeriet eller teknikrummet. Disse kan godt gro fast og dermed ikke åbne så der kan strømme varme ud til rummet. 
Det kan også være der kommer “for lidt” vand ifht den temperatur fremløbet det har pt. Der skal man så have indreguleret gulvvarme slange systemet, og måske skal man have reguleret på varmekurven på varmeanlægget. (Shunt kredsen hvis der er en sådan).

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok