Hop til indhold
  • 0

Uppgraderingsfrågor


Stajo
 Share

Spørgsmål

Hej

Ursäkta att jag skriver på svenska, jag hoppas att det går att förstå.

Jag har ett IHC-system installerat hemma. Det är en Eljo IHC Wireless Controller / Viewer med diverse in och utgångsmoduler märkta antingen Lexel eller Elko Living System.

Det var olika varumärken som sålde systemet i Sverige omkring 2008-2009.

Jag har uppgraderat till Elko Living Systems sista firmware version 2.7.110.

Nu vill jag gärna uppgradera till det senaste som LK har och jag har några frågor som jag undrar om någon har svar på:

1. Är det någon som kan lista ut vilken version av controller jag har? Jag gissar på HW 6.1 (2006-2012)

2. Vilken uppgraderingsväg skall jag välja? Är det först 2.7.199, sedan 2.7.220 och sist 2.7.349, eller kan jag hoppa över 2.7.220?

3. Måste jag uppgradera mjukvaran på datorn? Finns den i så fall bara på danska?

4 Är det något annat jag skall tänka på?

Med vänlig hälsning
Staffan

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
På 7.11.2020 at 13:20 , EjvindHald skrev:

Hvis det var mig, ville jeg opgradere til 2.7.199 og ikke mere. Det giver upgrade af rf firmware og god stabilitet i controlleren.

 

Tack för ditt svar Ejvind. Får man fråga varför du inte uppgraderade till 2.7.349? Får du Java och alla tilläggsprogramvaror att fungera med 2.7.199?

Och är det någon som vet om jag måste uppgradera även programmen på datorn när/om jag uppgraderar firmware/hårdvaran?

Staffan

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg kender ikke 2.7.349, men jeg ved, at 2.7.220 ikke er helt stabil.

For dig indebærer 2.7.199 samme login fra Visual til controlleren som din nuværende.

Selvom LK ikke anbefaler det, så har flere med held brugt 2.8.x på hw 6.1, men der er login ændret, så du skal have en anden version af Visual. Og jeg ved ikke, om den er tilgængelig i din sprogversion. Derfor min anbefaling om 2.7.199 som det sikre valg for dig.

Det er korrekt, at der er java udfordringer, men der er workarounds for alle disse, såvidt jeg ved. Søg her på sitet efter det.

Jeg benytter hw 7 og ikke længere 6.1.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok