Hop til indhold
  • 0

Wireless Kombidimmer sætter ikke lysniveau korrekt


Jan Bjerre Aagesen
 Share

Spørgsmål

Hej,

 

Jeg har en wireless kombidimmer, som indtil for nyligt har fungeret helt korrekt, men over de seneste dage, så reagerer den ikke korrekt, på  instilling af lysniveau, som bliber sat af min IHC 3.0 controller.

Den kan slukkes, men uafset hvilket lysnivau den bliver sat til, så tænder den kun med ca 1%. Jeg har tidligere taget strømmen på den og reconnected, og så har den virket i et par dage, men går derefter tilbage til kun at vil tænde på ca 1%.

Er er nogen der har en ide, til havd jeg kan gøre ?

Bedste hilsner

Jan

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
2 minutes ago, Jan Bjerre Aagesen said:

Ja, det er LED, der sidder forenden. 

Kombidimmer og LED virker ikke godt. Prøv at teste om det virker med en gammeldags glødelampe.

Jeg har 10 (brugte) kombidimmere liggende efter jeg udskiftede dem med nye 2 kanals dimmere. Jeg fik aldrig kombidimmerne til at virke stabilt med LED. Jeg forsøgte at købe mindst 20 forskellige typer LED pærer. Nogen gange virkede det fint. Nogen gange fint bortset fra at pæren ikke kunne slukke helt. Og nogen gange blinkede pæren. Nogen gange kunne den samme model virke et sted og ikke et andet sted. Og nogen gange døde pæren næsten og opførte sig ligesom din installation.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 minutes ago, Astronaut said:

Kombidimmer og LED virker ikke godt. Prøv at teste om det virker med en gammeldags glødelampe.

Jeg har 10 (brugte) kombidimmere liggende efter jeg udskiftede dem med nye 2 kanals dimmere. Jeg fik aldrig kombidimmerne til at virke stabilt med LED. Jeg forsøgte at købe mindst 20 forskellige typer LED pærer. Nogen gange virkede det fint. Nogen gange fint bortset fra at pæren ikke kunne slukke helt. Og nogen gange blinkede pæren. Nogen gange kunne den samme model virke et sted og ikke et andet sted. Og nogen gange døde pæren næsten og opførte sig ligesom din installation.

hmm... Du siger 2 kanals dimmer.. Hvad er det for en ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
12 minutes ago, Astronaut said:

https://www1.lk.dk/katalog/nmkatalog.ph7?vnr=820B1250

Men det betyder at lysdæmpere flytter til din tavle. Dvs. en stor ændring. Der er ingen nem løsning på kombidimmer problemet.

Jeg kan sagtens flytte den ud i tavlen, så det vil jeg gøre.. Jeg havde ikke set, at den havde en RS485 forbindelse. >

Tak for hjælpen.

Hilsen

Jan

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok