Hop til indhold
  • 0

LK LED Spot Dæmp


Lachris
 Share

Spørgsmål

Hej,

Det er snart længe siden jeg har postet noget her, i mellemtiden har jeg skiftet rækkehuset ud med et parcelhus, og er derfor gået fra en IHC Visual 6.2 m. viewer til en IHC Term :o

Men i denne sammenhæng er jeg gået igang med at kigge på spots til køkkenet, med dæmp.

ø80 Lampeudtag HW v.2 har jo været/er den bedste på markedet til LED dæmp fra LK, men der er jo kommet en IHC LED dimmer 2 kanal, som jeg ikke kender til.

Jeg skal have lavet LED spots i køkkenet, ca.6-7 styk med dæmp. tænker her GU10 med 230volt.

Er lampeudtaget stadig den bedste gangbare løsning, eller er den nye bedre i forhold til dæmp?

Et krav er at løsningen skulle kunne dæmpe fra 0-100% uden blink og hop fra 0 til ex. 30%.

Eller måske en helt tredje løsning? (Synes nemlig ikke Elektrikeren er så god at spille bold med her, han har ikke pillet med det i 20-30 år:huh:, og kan derfor nok ikke garantere at det kan spille sammen med den eksisterende Term løsning) 

Mvh

Christian

 

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Da du skal under alle omstændigheder skal have opgraderet din controller, vil jeg anbefale den nye V3 og de nye dæmper til DIN skinne montage. OBS. de nye LED dæmpere kræver den nye V3 controller.

Hvis du påtænker en mere omfattende omstruktureringen af husets el, og din lokale elektriker ikke er den bedste med/modspiller, så bør du overveje én af to løsninger. Brug ham som arme og ben, og brug en professionel til afklaring af alle jeres ønsker, krav og muligheder for høj komfort, sikkerhed og fleksibilitet. Eller udskift ham med en der kan begge dele, hvilket også kan blive en opgave.

Du er velkommen til at finde inspiration på min hjemmeside www.i-bi.dk

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 27.10.2020 at 11:55 , Henning Pedersen skrev:

Da du skal under alle omstændigheder skal have opgraderet din controller, vil jeg anbefale den nye V3 og de nye dæmper til DIN skinne montage. OBS. de nye LED dæmpere kræver den nye V3 controller.

Hvis du påtænker en mere omfattende omstruktureringen af husets el, og din lokale elektriker ikke er den bedste med/modspiller, så bør du overveje én af to løsninger. Brug ham som arme og ben, og brug en professionel til afklaring af alle jeres ønsker, krav og muligheder for høj komfort, sikkerhed og fleksibilitet. Eller udskift ham med en der kan begge dele, hvilket også kan blive en opgave.

Du er velkommen til at finde inspiration på min hjemmeside www.i-bi.dk

 

Hej Henning,

Beklager mit lidt sene svar, men du har fået mig til at tænke over mange ting :)

Fedt den er bedre :)  Kan en løsning være evt. at starte ud med et lampeudtag oppe på loftet hvor spots er samlet og forbinde denne med batteritryk. Og på et senere tidspunkt let kunne skifte til den nye DIN skinne og en ny controller?

ud fra din post, kan jeg se jeg nok bør flytte dette enme op i projekter så det ikke bare kun er et spg. om dette, men hele installationen.

Jeg laver lige et nyt emne der, og tilføjer en masse tanker informationer etc.

Det er fed inspiration :)

Tak

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
7 hours ago, Lachris said:

Fedt den er bedre :)  Kan en løsning være evt. at starte ud med et lampeudtag oppe på loftet hvor spots er samlet og forbinde denne med batteritryk. Og på et senere tidspunkt let kunne skifte til den nye DIN skinne og en ny controller?

IHC Term og IHC Visual 1 kan ikke finde ud af trådløse komponenter. Med IHC Term kan du vælge mellem 400UNI dæmperen og 3. parts produkter. Dimmere er helt klart en af de svagere sider af IHC Term og IHC Visual.

Du ender med at købe en ny controller og du kan lige så godt gøre det først som sidst.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
15 timer siden, Astronaut skrev:

IHC Term og IHC Visual 1 kan ikke finde ud af trådløse komponenter. Med IHC Term kan du vælge mellem 400UNI dæmperen og 3. parts produkter. Dimmere er helt klart en af de svagere sider af IHC Term og IHC Visual.

Du ender med at købe en ny controller og du kan lige så godt gøre det først som sidst.

Det ved jeg godt og det ender det helt sikkert også ud i på sigt, men jeg kan ikke få mandat til en opgradering af konen pga. da der i renoverings projektet ikke var taget højde for en ny controller og installering af denne:( vi har stadig risiko for en del uforudset omkostninger.

Der for tanken om lampeudtag i link med batteritryk, sådan et har jeg allerede;)

også skifte til den nye tavle dimmer når opgradering er klar. Hvis man da overhovedet kan gøre dette eller skal over i nogle LED drivere?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok