Hop til indhold
  • 0

Ny med IHC


Jens Ole Nielsen
 Share

Spørgsmål

Hej Jeg har købet et hus hvor der er installeret en del lampeudtag og Batteri tryk og 6 knappers, 4 knappers og 2 knappers betjening. For at forsøg at automatisere min installation lidt, har jeg købt mig en brugt Controller / Viewer hardware version 6.2, software version 2.8.4 8 (jeg har selv software opdateret). Jeg har nu fået liv i controller og forbundet via ip og har fat i den med LK Visua. 

Mit problem opstår når jeg forsøger at tilføje eks. et 6 knaps tryk og forsøger at linke det via menuen controller, link. Der står jeg skal trykke på A og inden for 5 sek. på 1 eller 2 og så skal den forbinde. Det gør den bare ikke. jeg har prøvet med flere forskellige tryk, men intet sker. Er der noget galt med controlleren, eller er der noget jeg mangler ? Jeg har monteret antennen på controlleren og den blinker fint grønt som jeg har læst mig frem til at den skal. 

Hvad har jeg overset ?

Link til kommentar
Del på andre sites

15 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Jens Ole

Velkommen til IHC-user.

Det lyder til at du gør det rigtige. Hvis du linker ét af dine gamle tryk til controlleren, skal du være opmærksom på at dens gamle program bliver slettet. Køb evt. et nyt til test.

Lyser den lille diode i trykket når du forsøger at linke?, hvis ikke, så prøv at skifte batteriet.

Du kan evt. prøve at holde A inde i 5 sek, så begynder dioden at blinke rød/grøn og alt gammelt program er væk.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
33 minutes ago, Henning Pedersen said:

Hej Jens Ole

Velkommen til IHC-user.

Det lyder til at du gør det rigtige. Hvis du linker ét af dine gamle tryk til controlleren, skal du være opmærksom på at dens gamle program bliver slettet. Køb evt. et nyt til test.

Lyser den lille diode i trykket når du forsøger at linke?, hvis ikke, så prøv at skifte batteriet.

Du kan evt. prøve at holde A inde i 5 sek, så begynder dioden at blinke rød/grøn og alt gammelt program er væk.

Mange tak. 
Jeg har faktisk et par siddende der ikke er kodet til noget lige nu (der sker ihvertfald ikke noget når jeg trykker) 
Hvis jeg forstår det ret, kan det være fordi jeg ikke har nulstillet den inden jeg prøver ? 
Den lille diode lyser rigtigt nok rødt når jeg trykker på A og begynder at blinke når jeg trykker på 1 eller 2 men Controlleren finder ikke noget. Men hvis trykket skal nulstilles først, giver det god mening. Det har jeg ikke prøvet. Det må jeg prøve når jeg kommer hjem i aften :-) 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg tror faktisk Henning har ret (igen). Når du holder A knappen inde i 5 sekunder, så resetter den. Den bør så begynde at blinke rødt, og er klar til at blive linket ved tryk på 1 eller 2.

Se evt her, (selvom det ikke er god læsning, hvis det er en brugt controller du har):

 
 Btw. Hvilken firmware ligger der i controlleren, og specielt hvilken fw til radio-delene?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis du går på administrator kan du så se hvilken firmware der ligger i radiomodulet?
Hvis ikke er der vist noget, så er der noget med at printet kan løsne sig i controlleren. Så skal den åbnes og det afmonteres og sættes i igen.

Du kan også prøve at lægge .199 firmwaren i, den opdaterer radiofirmwaren så vidt jeg husker, og så lægge den seneste ind igen.

Altså bare som forsøg hvis du stadig ikke kan linke.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
On 10/20/2020 at 3:34 PM, Bjarne Sørensen said:

Hvis du går på administrator kan du så se hvilken firmware der ligger i radiomodulet?
Hvis ikke er der vist noget, så er der noget med at printet kan løsne sig i controlleren. Så skal den åbnes og det afmonteres og sættes i igen.

Du kan også prøve at lægge .199 firmwaren i, den opdaterer radiofirmwaren så vidt jeg husker, og så lægge den seneste ind igen.

Altså bare som forsøg hvis du stadig ikke kan linke.

Det ser ud til at det netop er det der er fejlen. Jeg har nu haft den adskilt, pillet rf delen af (jeg går ud fra det er den usb porten også sidder på; umidelbart det eneste der kan pilles af og sat den på igen. men der står stadig N/A udfor både version og serienummer på RF i administrator. mon det så er en defekt controller jeg har købt ? 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
On 10/20/2020 at 10:28 AM, Kandersen said:

Jeg tror faktisk Henning har ret (igen). Når du holder A knappen inde i 5 sekunder, så resetter den. Den bør så begynde at blinke rødt, og er klar til at blive linket ved tryk på 1 eller 2.

Se evt her, (selvom det ikke er god læsning, hvis det er en brugt controller du har):

 
 Btw. Hvilken firmware ligger der i controlleren, og specielt hvilken fw til radio-delene?

Det ser ud til at der nok er noget galt med rf delen. den viser bare N/A i serienummer og i firmware. 
image.png.b11ff7f7172b3847affb76e3ed0ff8e7.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
On 10/20/2020 at 3:34 PM, Bjarne Sørensen said:

Hvis du går på administrator kan du så se hvilken firmware der ligger i radiomodulet?
Hvis ikke er der vist noget, så er der noget med at printet kan løsne sig i controlleren. Så skal den åbnes og det afmonteres og sættes i igen.

Du kan også prøve at lægge .199 firmwaren i, den opdaterer radiofirmwaren så vidt jeg husker, og så lægge den seneste ind igen.

Altså bare som forsøg hvis du stadig ikke kan linke.

Ok, fandt dit andet indlæg omkring det samme her på siden og kan læse at jeg skal prøve at nedgradere, men hvordan finder jeg loader og firmware, jeg kan se at der står at den findes her på siden, men jeg kan hverken finde den her eller på lk.dk ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
18 timer siden, Jens Ole Nielsen skrev:

Ok, fandt dit andet indlæg omkring det samme her på siden og kan læse at jeg skal prøve at nedgradere, men hvordan finder jeg loader og firmware, jeg kan se at der står at den findes her på siden, men jeg kan hverken finde den her eller på lk.dk ?

Så har du ikke kikket/søgt ordentlig ;-)
 


https://www.ihc-user.dk/forum/files/category/5-ihc-control-visual-2-firmware/

 

Firmware loader bliver også installeret med Visual, og du må have brugt den til opgraderingen.

Vedhæftede loader er bare så gammel at den ikke har så mange tjek og kontroller, så den kan nogle tricks som LK ikke er vild med idag. 
 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
On 10/22/2020 at 1:19 PM, Lars Jacobsen said:

Så har du ikke kikket/søgt ordentlig ;-)
 


https://www.ihc-user.dk/forum/files/category/5-ihc-control-visual-2-firmware/

 

Firmware loader bliver også installeret med Visual, og du må have brugt den til opgraderingen.

Vedhæftede loader er bare så gammel at den ikke har så mange tjek og kontroller, så den kan nogle tricks som LK ikke er vild med idag. 
 

Nu lykkedes det mig så endeligt at få den nedgraderet. Nu kan jeg så bare ikke længere tilgå administratoren pga en java advarsel med en applikation der forsøger at tilgå maskinen. Så det giver mig ikke rigtigt noget ? Nogle ideer ? Hvilken version bør jeg køre ? 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Der skal du så nok lige søge efter tråden: java problemer igen igen igen. 
heri er der forslag til hvilke kombinationer der virker/skal være på PC og i controller for at de er kompatible.

Alternativt så prøv mikkelS alternative Visual 
https://jemi.dk/ihc/starter/

Han har for øvrigt også et super dokumentations værktøj hvis ellers der er indtastet de rigtige oplysninger i dit IHC Projekt.

https://jemi.dk/ihc/docs/

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
11 timer siden, Jens Ole Nielsen skrev:

Tak nu kom jeg så ind i controlloeren igen og kan nu se at den kører 3.7.99 men stadig N/A på både RF version og serienummer. mon der er noget at gøre ?

Prøv at lægge 2.7.199 firmware på og derefter 2.8.4.

Den første opdaterer RF modulet. 
hjælper det ikke tror jeg ikke at der er andet der hjælper. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok