Hop til indhold
  • 0

LK pir defekt. Har købt ny men hvordan monteres den??


palle kofoed
 Share

Spørgsmål

Hej

jeg har ikke den store erfaring men har købt denne pir, 507D6304, som jeg behøver lidt hjælp med.

Først og fremmest, hvordan monterer jeg den på væggen. Jeg har hverken forfra dåse eller indmuringsdåse og har derfor købt et 1 modul fuga underlag. Fuga underlag er til klo i siden men der er ikke klo på min nye pir??? Hvilket underlag skal jeg så bruge?

Der er skæreklemmer på montagepladen. Hvordan klemmer jeg ledningen ned i klemmen med det medfølgende værktøj/grøn bit. Jeg har prøver Google med jeg kan ikke finde noget der beskriver det.

På forhånd tak

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
1 time siden, palle kofoed skrev:

Der er skæreklemmer på montagepladen. Hvordan klemmer jeg ledningen ned i klemmen med det medfølgende værktøj/grøn bit. Jeg har prøver Google med jeg kan ikke finde noget der beskriver det.

Det står i vejledningen. Den tog ca 3 sekunder at google.
https://www1.lk.dk/katalog/vejledning/019D875922_05.pdf

Jeg ved dog ikke hvad underlag du kan montere den i, hvis ikke den kan sættes i et alm underlag. Jeg har kun prøvet det i grøn indmuringsdåse. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
56 minutter siden, Kandersen skrev:

Det står i vejledningen. Den tog ca 3 sekunder at google.
https://www1.lk.dk/katalog/vejledning/019D875922_05.pdf

Jeg ved dog ikke hvad underlag du kan montere den i, hvis ikke den kan sættes i et alm underlag. Jeg har kun prøvet det i grøn indmuringsdåse. 

Vejledningen har jeg læst. Der står man skal bruge den medfølgende bit/værktøj. Jeg forstår bare ikke hvordan jeg klemmer ledningen ned i skæreklemmen. Jeg har prøvet at stikke spidsen af ledningen ned i klemmen og trykke (temmeligt) hårdt på værktøjet. Men ledningen kommer ikke ned i klemmen. Jeg forstår måske ikke hvordan det gøres rigtigt og derfor søgte jeg en video på det.

Frustrationen blev ikke mindre da jeg fandt ud af en fuga pir ikke passer i en fuga underlag. Men hvilket underlag kan så monteres i?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Der skulle gerne være en lille “Skærerille” i røret/hullet hvor du skal montere ledningen. 
Så ned med spidsen/enden af ledningen, og hold så resten hen over skærerillen hvorefter du trykker ned med det grønne værktøj.

Det skulle så gerne ende med ledningen stikker ud af siden på røret/hullet. 
 

ses måske bedre på denne vejledning


 

B3A58FE2-91C1-40DE-859D-D9E40A1385E6.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Lars, mange tak. Det er også sådan jeg forstod det, og har prøvet, dog uden stjerneskruetrækker. Ledningen ligger sig på ydersiden af røret i stedet for nede i skærerillen. Det er som om den grønne bit er for stor i hullet til tvinge ledningen ned i rillen.

Jeg må prøve at sætte en stjerneskruetrækker i den grønne bit og se om det giver en forskel.

Jeg har tidligere monteret ledninger i skærerille i telefonstik og strømtyve i bilens ledningsnet, men aldrig har jeg set en der er så besværlig.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
19 hours ago, palle kofoed said:

Først og fremmest, hvordan monterer jeg den på væggen. Jeg har hverken forfra dåse eller indmuringsdåse og har derfor købt et 1 modul fuga underlag. Fuga underlag er til klo i siden men der er ikke klo på min nye pir??? Hvilket underlag skal jeg så bruge?

Jeg har monteret nogen direkte på væggen. Man kan købe LK's baseline rammer i en version der er lidt højere end normalt (14mm). Så er der plads til ledninger bagved.

 

5 hours ago, palle kofoed said:

Jeg må prøve at sætte en stjerneskruetrækker i den grønne bit og se om det giver en forskel.

Tag en Torx skruetrækker. Så holder den grønne dims længere. Og du skal bare trykke den ned så metallet skærer gennem IHC kablet. Min erfaring er i øvrigt at det billige telefonkabel jeg har brugt til IHC knækker i skæreklemmerne. Så købte derfor nogle meter af LK's svinedyre IHC Link-10 kabel til det første stykke (jeg har alligevel altid en samleboks i nærheden af føleren til andre signaler).

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 17.10.2020 at 16:54 , Astronaut skrev:

Jeg har monteret nogen direkte på væggen. Man kan købe LK's baseline rammer i en version der er lidt højere end normalt (14mm). Så er der plads til ledninger bagved.

 

Tag en Torx skruetrækker. Så holder den grønne dims længere. Og du skal bare trykke den ned så metallet skærer gennem IHC kablet. Min erfaring er i øvrigt at det billige telefonkabel jeg har brugt til IHC knækker i skæreklemmerne. Så købte derfor nogle meter af LK's svinedyre IHC Link-10 kabel til det første stykke (jeg har alligevel altid en samleboks i nærheden af føleren til andre signaler).

Jeg brugte en torx skruetrækker i den grønne dims.

Jeg synes ikke ledningen kom særligt langt ned i rillen, hvis overhovedet. Ledningen sidder dog fast og der er forbindelse.

Det virker og jeg er glad, tak for hjælpen

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok