Hop til indhold
  • 0

IHC Wireless Universal Dimmer - i korrespondance med normalt tryk


Allan Glargaard
 Share

Spørgsmål

Jeg har fået en Universal Dimmer til overs efter udskiftning af alle dimserne til version 2 - lang historie, men ikke relevant :)
Jeg vil gerne bruge denne dimmer til at lave korrespondance med et almindeligt 4-tryk, men kan ikke gennemskue hvordan.

Universal dimmeren er af typen 505DA103 - den har en tænd-knap, en sluk-knap - og så to knapper som lyder som alm tryk, men som ikke er synlige i LK IHC Visual.
Jeg har prøvet at linke dimmeren som alt muligt andet end en Unversal Dimmer, i håb om at kunne "se" knapperne - både tænd/sluk, men også de andre.
Er det "bare" fordi denne type er en modtager-only - eller har jeg fået forkert fat i noget.

Det er lykkedes mig at koble dens "status tændt" i programmet, til touch scenarie på en anden dimmer - som så tænder fint når jeg manuelt tænder min universal dimmer. Problemet er så at så længe universal dimmer er tændt, så bliver det opfattet som konstant tryk på tænd på den anden dimmer - og så begynder den at regulere lyset op og ned.
Findes der mon nogen der har gennemskuet om der kan laves en programstump som får "universal dimmer tænd" til at fungere som ét kort tryk som kan bruges til at tænde den anden dimmer.

Hvis jeg bruger 4-knappen til at tænde og slukke, så virker det selvfølgelig. Men i den anden ende af gangen, har jeg ikke et tryk, kun denne tiloversblevne universal dimmer. Kan det virkelig ikke lykkes at få de to til at korrespondere?  

Venlig hilsen
Allan

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
1 time siden, Allan Glargaard skrev:

Er det "bare" fordi denne type er en modtager-only

Ja. De to nederste tryk er heller ikke benævnt med 3 og 4 som på dit alm. tryk.

1 time siden, Allan Glargaard skrev:

Kan det virkelig ikke lykkes at få de to til at korrespondere?  

Jo da - det kan man godt, og du er på rette vej med at føre lys indikeringen over på funktionsblokken, men den skal ikke føres til touch, men derimod til "Lysindikering", "Tilbagemelding" eller noget lignede.

Hvis du kun har én tænding i rummet, kan det gøres sådan.

Allan Glargaard.vis

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hmm

Nu har jeg forbundet Lys indikering fra Universal dimmer til Lys indikering på den anden dimmer. Og når Universal Lys indikering går On, følger den anden med - men lamperne tændes ikke, ikke nogen af dem. Værdien Dimmer tændt, skifter også til On på dem begge. 
Er Lys indikering ikke bare et signal til den LED der kunne sidde i selve trykket? Jeg har aldrig set sådan nogen, men det er sådan jeg har forstået den parameter.

Jeg har også forsøgt med at krydskoble dem så der under Regulering nu står begge dimmere, men lige meget hjælper det - Serviceview viser begge dimmere er On, men ingen lys i ngen af lamperne.

Er der nogen der kan dele en funktionsblok hvor en sådan korrespondance rent faktisk virker?

Venlig hilsen
Allan

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Pokkers - det virker ikke.

Tbm går On når jeg trykker på knap 1 på Universal dimmer - og lampen tænder.
Som jeg forstår det, skulle den anden dimmer så også gå on, og dens lampe tænde - men det sker ikke.
Nogen ideer til hvad jeg gør galt?
PS: Hvad betyder Tbm?

Mit opsæt er:
1stk 4-knap ved trappen
1stk 2-knap Universal dimmer ved værelset
1 stk Lampeudtag dimmer i loftet

Jeg kan få begge dimmere til at tænde/slukke med 4-knap panelet
Jeg kan få den ene dimmer til at slukke/tænde sig selv ved dens lokale knap
Jeg kan få Tbm til at skifte tilstand når jeg trykker på Universal dimmer hhv knap 1 og 2
Hvordan får jeg dimmeren i loftet til at følge Unirversal dimmeren (via Tbm på en eller anden måde?)

Undskyld hvis mit oplæg ikke var helt klart omkring mit behov/opsætning :)

Venlig hilsen
Allan 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
10 timer siden, Allan Glargaard skrev:

Armen altså Henning, det spiller jo bare - takker.

Så lidt.

10 timer siden, Allan Glargaard skrev:

Der er lige lidt forsinkelse når lampeudtaget skal følge med universal dimmeren i tænd/sluk, men det går nok - tænker det er min controller der er for langsom til at eksekvere programmerne.

Ikke nødvendigvis, lampeudtaget er ren slave, så den skifter først når universal når dimmeren ER tændt/slukket. Se det som "prisen" for at genbruge en ren modtager frem for at skaffe én med send/modtage.

10 timer siden, Allan Glargaard skrev:

Tusind tak for hjælpen

Selv tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok