Hop til indhold
  • 0

Trådløs dimmer slukkes ikke


spooknik
 Share

Spørgsmål

Hej alle sammen

Vi købte et hus med et IHC-system, som den tidligere ejer har oprettet. Jeg er ikke en IHC-guru .. men jeg lærer langsomt.

Hvors trådløs dimmer sidder fast tændt og slukkes ikke. Jeg synes, det har noget at gøre med, hvordan de er konfigureret i IHC (se vedhæftet billede).

Er der nogen, der kan se noget galt? Vi vil bare bruge 'touch' så det fungerer som en normal tænd / sluk.

Jeg vedhæftede .vis-filen, hvis nogen vil se.

Tak på forhånd ^_^

 

 

 

 

Capture.PNG

unavngivet_backup.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Synes ikke det ligner der er noget galt i dit program. 

Derimod er det wireless dæmperne som ind imellem har netop det problem du nævner, (kan også være de ikke vil tænde, eller kan være adskillige sekunder om at reagere). 
Desværre er der ingen gode løsningerne på det andet end:

Sluk/tænd controlleren og tage strømmen til dæmperen. 

Hjælper det ikke så prøv:
Upload et tomt program til din controller, og derefter det originale program (husk backup først).

Justér lidt på antennen, læg den evt ned så den vender vandret. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 hours ago, Kandersen said:

Synes ikke det ligner der er noget galt i dit program. 

Derimod er det wireless dæmperne som ind imellem har netop det problem du nævner, (kan også være de ikke vil tænde, eller kan være adskillige sekunder om at reagere). 
Desværre er der ingen gode løsningerne på det andet end:

Sluk/tænd controlleren og tage strømmen til dæmperen. 

Hjælper det ikke så prøv:
Upload et tomt program til din controller, og derefter det originale program (husk backup først).

Justér lidt på antennen, læg den evt ned så den vender vandret. 

Tak for svaret. Jeg prøver, hvad du foreslog :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det kunne sagtens være LED pæren der driller, men der er også fejl i programmet.

Du bør, på alle 3 lysdæmpere, føre "Lys indikering" fra lysdæmperen over på indgangen "Lysindikering" på funktionsblokken, ellers går der kuk i logikken når du slukker det hele fra bryggerset. Øverst højre tryk ved yderdøren, eller øverste højre tryk fra trykket ved sengen i soveværelset. OBS: Det skal være et langt tryk på >2 sek.

Efter min mening er det dog lidt ærgerligt at elektrikeren ikke har lavet/solgt et bedre program til kunden, men det giver jo dig mulighed for at få langt flere komfortfordele end den tidligere ejer.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
16 hours ago, Henning Pedersen said:

Det kunne sagtens være LED pæren der driller, men der er også fejl i programmet.

Du bør, på alle 3 lysdæmpere, føre "Lys indikering" fra lysdæmperen over på indgangen "Lysindikering" på funktionsblokken, ellers går der kuk i logikken når du slukker det hele fra bryggerset. Øverst højre tryk ved yderdøren, eller øverste højre tryk fra trykket ved sengen i soveværelset. OBS: Det skal være et langt tryk på >2 sek.

Efter min mening er det dog lidt ærgerligt at elektrikeren ikke har lavet/solgt et bedre program til kunden, men det giver jo dig mulighed for at få langt flere komfortfordele end den tidligere ejer.

Tak for info!

Jeg prøvede med glødepærer, og alt fungerer som det skal. Det er en anden sag af "LED pærer vil ikke slukke med version 1 dimmere".

Tak for hjælpen alle sammen ^_^

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok