Hop til indhold

Niko dæmper til TERMIHC


Martin Olesen
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg står for første gang overfor Termihc og har ingen erfaringer med brugerfladen - jeg har fået stillet en computer til rådighed med Xp for at køre DOS softwaren. 
 

Er der nogen som hurtigt kan give mig en gennemgang af hovedprincippet af brugerfalden på dette system?

Jeg står og skal montere en Niko lysdæmper Rcl 17,5 Mm Trykstyret 5-350 W i systemet, kan dette lade sig gøre. 

 

Håber der er en som har tiden til at belære mig om dette?

- Har ikke kunne finde noget i forrummet som minder om denne tråd. 

Vh Martin

Link til kommentar
Del på andre sites

18 timer siden, Martin Olesen skrev:

Hej.

Jeg står for første gang overfor Termihc og har ingen erfaringer med brugerfladen - jeg har fået stillet en computer til rådighed med Xp for at køre DOS softwaren. 
 

Er der nogen som hurtigt kan give mig en gennemgang af hovedprincippet af brugerfalden på dette system?

Jeg står og skal montere en Niko lysdæmper Rcl 17,5 Mm Trykstyret 5-350 W i systemet, kan dette lade sig gøre. 

 

Håber der er en som har tiden til at belære mig om dette?

- Har ikke kunne finde noget i forrummet som minder om denne tråd. 

Vh Martin

Hej Martin.

Velkommen til IHC-User.

Det kan godt lade sig gøre at anvende den dimmer https://www.niko.eu/da-dk/article/330-00700

Den kan styres enten via en 230V udgang. som så vil klikke i relæet hver gang du betjener trykket, eller via en ledig 24V udgang, du bestemmer selv.

Den udgang du vælger skal du kode til den trykstreng der skal betjene lyset med FOL(udgangs nummer).

Så vidt jeg kan se har den også en indgang for slukalt, det laver du på samme måde. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Tusind tak for svar Bjarne.

Når jeg indsætter mit stik i controlleren kommer den mad valg af udgangsport (1-4) hvad menes der med dette?

Har læst mig frem til at nogen har slettet alle data blokke ved at trække programmet ud, er der noget jeg BESTEMT ikke må gøre i risiko for at slette blokkene? 

- Som sagt er jeg på helt bar bund i denne styrings form :)

Vh

Martin

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Martin Olesen skrev:

Når jeg indsætter mit stik i controlleren kommer den mad valg af udgangsport (1-4) hvad menes der med dette?

Velbekomme :-)

Det er et terminalprogram du skal arbejde i. Alt programmering foregår online i controlleren. Du skal sætte programmet op til at bruge den rigtige COM-port. Men som jeg husker spørger den ikke om noget, det er et utrolig dumt program hvor du skal give alle instruktioner. Prøv lige at tage et bille af skærmen.

1 time siden, Martin Olesen skrev:

Har læst mig frem til at nogen har slettet alle data blokke ved at trække programmet ud, er der noget jeg BESTEMT ikke må gøre i risiko for at slette blokkene? 

Der er ingen funktionsblokke i TermIHC, det er rene tekstinstruktioner man laver.

Men jeg ville sørrge for at pc'en har jord hvis muligt. Slukke pc og controller. Sætte serielkablet i og starte begge op.

Du kan også forbinde dem ved at den ene enhed er slukket, så er du også rimelig safe.

Link til kommentar
Del på andre sites

10 timer siden, Martin Olesen skrev:

Du får lige billedet her, ved opstart - det skal siges jeg ikke har haft den startet op sammen med controlleren endnu, det har bare været mere for at se brugerfladen først :)

 

IMG_1782[1165].jpg

IMG_1782[1165].jpg

Alt programmering foregår online, så du kan intet uden at controlleren er tilsluttet.

Du skal ind i enhedshåndtering på din PC og se hvilket nr din COM-port har så du vil bruge til at tilslutte controlleren med.

Programmet er lavet i fortiden hvor man kun anvendte få COM-porte, derfor kan du kun vælge 1 til 4. Hvis der er USB porte osv på din PC kan din comport godt ligge noget højere oppe, specielt hvis du bruger en USB-RS232 adapter. Så må du ind i enhedshåndteringen og ændre portnumre, flere porte må ikke hedde det samme.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok