Hop til indhold
  • 0

IHC Lampeudtag uden dæmp - tænder/slukker af andre sendere


Tue W Nielsen
 Share

Spørgsmål

Hej,

Jeg har et IHC Wireless lampeudtag uden dæmp. Det er helt nyt.

Det tænder og slukker når jeg trykker på andre sendere, som det IKKE er kodet sammen med.

Jeg har nulstillet alle sendere og modtagere ved at holde A inde i 5 sek. Og programmeret alt forfra.

 

Men det tænder og slukker stadigvæk når der trykkes på sendere det IKKE er kodet sammen med.

Hvis det tænder af en sender den IKKE er kodet sammen med, så kan man ikke engang trykke på A eller Tænd/Sluk på selve lampeudtaget. Så er det helt dødt. Senderen den ER kodet sammen med virker heller ikke.

Det er først når man har trykket sluk igen på en af de sendere det IKKE er kodet med, at det kommer til live igen.

Nogen der ved hvad dette skyldes, hvordan det løses eller har oplevet det samme?

For mig lyder det som en software eller hardware fejl.

 

Har vedhæftet billede

 

Til info, har jeg en masse andre lampeudtag MED dæmp. De virker umiddelbart fint.
Er dog helt ny ud i dette IHC eventyr så har ikke haft så lang tid til at teste det endnu.

IMG_5231.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
On 9/17/2020 at 8:25 PM, Henning Pedersen said:

Det nye udtag kan selvfølgelig være defekt, men jeg tænkte først på fysisk monteringsfejl. 

Det er en elektriker der har monteret det, så ved faktisk ikke hvad han har lavet omme bagved, men tænker han har sat det rigtigt sammen. Jeg har så bare monteret en lampeledning som vist på billedet.

 

On 9/18/2020 at 8:29 AM, Astronaut said:

Jeg går ud fra at det betyder at du ikke har en IHC controller?

Ja, jeg kører bare med "almindelige" sendere med 4 tryk-knapper. Jeg er ret ny indenfor IHC og har ikke helt forstået fordelen i en IHC Controller endnu.

 

Jeg fik et opkald fra LK / Scneider, som sagde at det kunne være typen af mine LED pærer der fik den til at tænde og slukke sammen med de andre lampeudtag. Dette synes jeg lyder meget mærkeligt. Men igen LED er bare meget mærkeligt at have med at gøre. Han foreslog at sætte en gammeldags glødepærer på og se om den gjorde det samme. Dette har jeg ikke nået endnu. Mine LED er primært Osram Parathom spots som burde være ok i forhold til "Dimmer-Tool". Jeg har så 1 stk G9 No Name pære på strengen også.

 

Det der er lidt sjovt er at når lampe udtag virker normalt, så tænder og slukker det med det samme.

Når det tænder og slukker ved at der bliver trykket på en sender det IKKE er kodet sammen med, så går der ca. 1-2 sekunder inden det tænder/slukker (Altså der er en lille ventetid). Og når det er tændt på denne måde, så kan man som sagt ikke betjene lampeudtaget eller "A" knappen på selve lampeudtaget. Det er som om det er gået i "baglås". Først når man har slukket det igen fra forkert sender, så kan man betjene det igen.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
20 hours ago, Tue W Nielsen said:

Jeg fik et opkald fra LK / Scneider, som sagde at det kunne være typen af mine LED pærer der fik den til at tænde og slukke sammen med de andre lampeudtag.

Første step med LK's lysdæmpere er altid at prøve med en glødepærer.

Men umiddelbart lyder det ikke som en hardware fejl. Kommunikationen mellem dine batteritryk og din dimmer er krypteret. Hvis modtageren ikke har krypteringsnøglen (dvs. hvis de ikke er parret), så sker der ingenting. Det er måden til at sikre at naboens IHC ikke generer dit IHC.

Jeg har dog aldrig prøvet at bruge IHC uden controller så der kan jeg ikke hjælpe dig.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
11 minutes ago, Astronaut said:

Første step med LK's lysdæmpere er altid at prøve med en glødepærer.

Men umiddelbart lyder det ikke som en hardware fejl. Kommunikationen mellem dine batteritryk og din dimmer er krypteret. Hvis modtageren ikke har krypteringsnøglen (dvs. hvis de ikke er parret), så sker der ingenting. Det er måden til at sikre at naboens IHC ikke generer dit IHC.

Jeg har dog aldrig prøvet at bruge IHC uden controller så der kan jeg ikke hjælpe dig.

Tak for svar.

Det er dog lampe udtag uden dæmp der driller.

Alle dem med dæmp virker fint.

Jeg må prøve en glødepærer...

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok