Hop til indhold
  • 0

Endnu en med LED og IHC-problemer


Anne P
 Share

Spørgsmål

Hej
 
Vi har IHC wireless lampeudtag. Nogle af dem er model 1 og andre model 2. Så vidt jeg har forstået er det kun model 2 der kan håndtere LED-lyskilder (?)
 
På trods af vi har et model 2 lampeudtag, så vil LED-lyskilden enten ikke slukke eller så blinker den. I den forbindelse har jeg googlet på livet løs (og bl.a. fundet dette forum) - og flere steder bliver der skrevet om en "støjkondensator" eller en "dimbob" (hvad det så end er... ).
 
Vores installation består af IHC wireless lampeudtag og tilhørende trådløse kontakter. Vores lampeudtag er en blanding af version 1 og 2. Selve vores tavle(?) er almindelig - vi har ikke noget ekstra IHC-halløj der.
 
Mine spørgsmål går på følgende:
- vil enten en støjkondensator eller dimbob løse vores problem? Er det nok? (og vil det kun virke på version 2 lampeudtagene  - eller vil det også kunne fungere på version 1)?
- i tilfælde af, at en støjkondensator eller dimbob er løsningen - må vi så selv installere det? (Vi har selv udskiftet nogle af version 1 lampeudtagene til en version 2)
 
På forhånd tak!
 
Vh den uerfarne IHC'er, som er træt af at opstøve haloenpærer for at undgå blinkene lamper :S
 
Sig endelig til, hvis jeg mangler at uddybe noget!
 
Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
5 timer siden, Anne P skrev:

Vi har IHC wireless lampeudtag. Nogle af dem er model 1 og andre model 2. Så vidt jeg har forstået er det kun model 2 der kan håndtere LED-lyskilder (?)

Det er efter min mening lidt forkert forstået. Men årsagen er forstålig. 
Den største forskel på  ver 1 og ver 2 er, at minimumbelastningen er væsentlig mindre i ver 2. Men hvis man kan overholde den i en ver 1, så er den  lige så god/dårlig til LED. (min erfaring. Jeg har begge dele).
Så set på den måde kan man godt sige at ver 2 er bedre til LED end ver 1. 

At lampeudtagene kan få lyset til at blinke, det han handle om at de LED kilder i bruger, de simpelthen ikke er gode nok, specielt hvis det er lampeudtag med dæmp. 
En løsning kan være at installere en støj-kondensator (eller dimbob, som jeg dog ikke vil anbefale, fordi den koster vanvittig mange penge i forhold til støjkodensatoren. Og de gør begge det samme). Men der er ingen garanti for, at det vil løse problemet.

Hvis der er LED driver foran LED kilderne, så kan den også være et problem, som kan løses ved at skifte den. 
Så det er svært at sige præcist hvad man kan gøre. Men en støjkondensator kan man altid prøve med først. De fåes til meget få penge. 

LED problemer er desværre = ulidelig jungle af flere faktorer der kan spiller ind. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Må jeg tage denne tråd op igen da jeg har fået lidt samme problem?

Jeg har wireless lampeudtag med dæmp. HW1 (Den første udgave)

I går gik så den 60W glødepære og jeg købte en LED pære PHILLIPS 60W = (7W) (EAN 8718699777678)

Den blinker når kontakt er slukket?

Jeg har ikke fulgt med på udviklingen på dette marked mange år, andet end jeg ved at LK har lavet en liste over hvilke pærer der duer til deres wireless materiel.

Men hvordan løser jeg dette nemmest? Vil det hjælpe mig at udskifte lampeudtaget med en alm. udtag eller wireless HW2? 

Hvordan har i selv løst dette problem? Jeg hører alle mulige løsninger om en ekstra modstand, kondensator osv. eller anden LED pære der kan trække større belastning så dette problem undgås, eller følge LK liste. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 5.1.2021 at 12:06 , Lofterpalle skrev:

Må jeg tage denne tråd op igen da jeg har fået lidt samme problem?

Jeg har wireless lampeudtag med dæmp. HW1 (Den første udgave)

I går gik så den 60W glødepære og jeg købte en LED pære PHILLIPS 60W = (7W) (EAN 8718699777678)

Den blinker når kontakt er slukket?

Jeg har ikke fulgt med på udviklingen på dette marked mange år, andet end jeg ved at LK har lavet en liste over hvilke pærer der duer til deres wireless materiel.

Men hvordan løser jeg dette nemmest? Vil det hjælpe mig at udskifte lampeudtaget med en alm. udtag eller wireless HW2? 

Hvordan har i selv løst dette problem? Jeg hører alle mulige løsninger om en ekstra modstand, kondensator osv. eller anden LED pære der kan trække større belastning så dette problem undgås, eller følge LK liste. 

Du har store problemer. 
1. Wireless lampeudtag HW 1 har en mindste belastning på 25 watt (så vidt jeg lige husker). Så hvis du skifter fra 60watt til 7watt, så har du problem allerede der. 
2. HW 1 lampeudtaget er ikke specielt god til LED, udover mindste belastningen. Så jeg ville helt klart overveje at skifte den til noget andet. HW 2 lampeudtaget har en mindste belastning på 5watt.
3. Dimbob eller kondensator vil sandsynligvis ikke løse udfordringen, da du er "vingeskudt" allerede på punkt 1. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for svar.

Så jeg kan forstå det ikke hjælper mig at montere en kondensator? 

Kan jeg ikke udskifte lampeudtaget til HW2 og montere kondensator? Jeg er over mindste belastning ved at at montere LED pære på 7W?

Er der slet ikke noget der har haft samme problem som de er løst? 

Jeg læser at den eneste måde jeg kan komme udenom problemet er at købe en LED pære der er godkendt at LK til Dæmp. Det er måske min sidste mulighed.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for svar.

Så jeg kan forstå det ikke hjælper mig at montere en kondensator? 

Kan jeg ikke udskifte lampeudtaget til HW2 og montere kondensator? Jeg er over mindste belastning ved at at montere LED pære på 7W?

Er der slet ikke noget der har haft samme problem som de er løst? 

Jeg læser at den eneste måde jeg kan komme udenom problemet er at købe en LED pære der er godkendt at LK til Dæmp. Det er måske min sidste mulighed.

Det bliver nok den billigste løsning med en godkendt pære fra LK.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 8.1.2021 at 11:12 , Kandersen skrev:

Du har store problemer. 
1. Wireless lampeudtag HW 1 har en mindste belastning på 25 watt (så vidt jeg lige husker). Så hvis du skifter fra 60watt til 7watt, så har du problem allerede der. 
2. HW 1 lampeudtaget er ikke specielt god til LED, udover mindste belastningen. Så jeg ville helt klart overveje at skifte den til noget andet. HW 2 lampeudtaget har en mindste belastning på 5watt.
3. Dimbob eller kondensator vil sandsynligvis ikke løse udfordringen, da du er "vingeskudt" allerede på punkt 1. 

Jeg kan læse i denne tråd

 at du har haft problemer med LED. Fik du købt Dimbob?

Fandt du ud af hvor den monteres henne?

Jeg har f.eks en 3 g1.5 fra tavle til første lampeudtag, så den kan ikke monteres i tavlen, men i lampeudtaget. Er den ikke for stor til at montere i lampeudtaget?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok