Hop til indhold
  • 0

Lokalitet viser sig ikke i Openhab


Nikoft
 Share

Spørgsmål

Hej,

Ud af mine mange IHC lokaliteter er der to, der ikke vises i Paper UI eller Visual Studio. Det er muligvis de sidste to lokaliteter jeg har oprettet.

Det får mig til at tænke på om der er et maksimum antal understøttede items.

Er der nogen der har prøvet noget lignende eller ved hvad det kan skyldes?

På forhånd takUdklip.thumb.PNG.deb3b0b98afa2245e634dd4793dcdb0b.PNG

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Har du sat controlleren (i PaperUI) til at opdatere automatisk? Så bør den nemlig hente Visual filen, hver gang du starter IHC bindingen. 

Du skal kigge efter: 

loadProjectFile=true
createChannelsAutomatically=true

Hvis du bruger en .things fil, så ser min fx således ud:
 

ihc:controller:elko [ hostname="IP:port", username="username", password="password", timeout=10000, loadProjectFile=true, createChannelsAutomatically=true ] { 
    Channels:

Jeg bruger godt nok ikke createChannelsAutomatically=true, da jeg laver dem manuelt. Men det er den der gør, at den opdatere din liste over channels i PaperUI, såfremt loadProjectFile=true.
Hvis loadProjectFile=false så henter den aldrig opdateringen af dit Visual program, hvis du fx laver ændringer i den. Og derved kan createChannelsAutomatically=true heller ikke lave de nye channels for dig.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
22 hours ago, Kandersen said:

Har du sat controlleren (i PaperUI) til at opdatere automatisk? Så bør den nemlig hente Visual filen, hver gang du starter IHC bindingen. 

Du skal kigge efter: 


loadProjectFile=true
createChannelsAutomatically=true

Hvis du bruger en .things fil, så ser min fx således ud:
 


ihc:controller:elko [ hostname="IP:port", username="username", password="password", timeout=10000, loadProjectFile=true, createChannelsAutomatically=true ] { 
    Channels:

Jeg bruger godt nok ikke createChannelsAutomatically=true, da jeg laver dem manuelt. Men det er den der gør, at den opdatere din liste over channels i PaperUI, såfremt loadProjectFile=true.
Hvis loadProjectFile=false så henter den aldrig opdateringen af dit Visual program, hvis du fx laver ændringer i den. Og derved kan createChannelsAutomatically=true heller ikke lave de nye channels for dig.

Tak for hjælpen! loadProjectFile var slået til, men da jeg slog den fra og til igen hentede den de nye items.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok