Hop til indhold

Hvad for type IHC


 Share

Recommended Posts

Principielt må lægmand ikke pille i en eltavle, men kan du skifte bundkort i en computer kan du også nok finde ud af at skifte controlleren.

Mht programmering så skal der nyt til, men du kan hente software til den nye type controller og installere det på din pc og lave det offline allerede nu, og så oploade i den nye controllere når den er installeret.

Du bør nok også hente softwaren til den gamle model og så udlæse data fra din eksisterende controller, da du nok skal bruge nogle af oplysningerne.

Alt det vil du kunne se mere om i den vejledning/manual der bliver installeret på din pc sammen med programmet.

Det kan hentes gratis på LK/schneiders hjemmeside, kræver blot registrering.

Link til kommentar
Del på andre sites

Okay, tak for info. 
hvis jeg piller den gamle dos controller ud og sætter den nye i og programmere... Hvis nu der er et eller andet der går galt, vil jeg så kunne montere den gamle controller igen? Eller har den tabt alle data når jeg afmontere den?

Angående det med at udtrække data fra den gamle controller, jeg har ikke en gammel pc, så tænker ikke at det er en mulighed for mig. 
 

Jeg ved ikke om der er en strømforsyning. Vi overtager huset vi har købt om 1-2 uger, så må jeg lige se :-) 

 

hilsen Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

Er der dokumentation på ind- og udgange? Hvis der er det, så kan du programmere det hele op offline og så skal du bare have lagt programmet i den nye controller, når den kommer op. Den gamle controller husker programmeringen, så den kan godt sættes tilbage. 

Er der ingen dokumentation, så er det lidt mere udfordrende.. ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

10 timer siden, Morten Løvenkrands skrev:

hvis jeg piller den gamle dos controller ud og sætter den nye i og programmere... Hvis nu der er et eller andet der går galt, vil jeg så kunne montere den gamle controller igen? Eller har den tabt alle data når jeg afmontere den?

Du kan uden problemer sætte den gamle tilbage igen, ellers ville den også være tom efter et strømsvigt.

10 timer siden, Morten Løvenkrands skrev:

Angående det med at udtrække data fra den gamle controller, jeg har ikke en gammel pc, så tænker ikke at det er en mulighed for mig. 

Du får behov for at kende de anvendte ind- og udgangen for at lave det nye program. Hvis du ikke kan trække dem ud af controlleren, og heller ikke har dokumentationen på anden vis, så skal de findes manuelt, hvilket både er et stort og besværligt arbejde. Alternativt kan du bruge mit produkt, se video.: https://drive.google.com/file/d/192tcypnBHOpL0HLy1aSetW9wDAmsATGe/view?usp=sharing

OBS: Du kan lave, og afprøve, det nye program INDEN du piller den gamle controller ud, så risikerer du ikke at huset er mørklagt.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Morten Løvenkrands skrev:

Det var da et smart program Henning

Tak - der er også mange der er glade for det.

 

2 timer siden, Morten Løvenkrands skrev:

hvad koster den løsning / det program? 

Jeg finder en skarp pris til dig, men kom nu først ind i huset, det kunne jo være dokumentationen var  i orden. Hvis ikke, så sender du bare en mail.

Link til kommentar
Del på andre sites

23 timer siden, Morten Løvenkrands skrev:

Jeg har nu fået tegninger fra IHC anlægget. Er det mon nok til at programmere en ny controller?

Den sidste side er bare en af mange. Dem med gult på har jeg kun de 2 af, det er dem der er uploadet.

58F0193F-F238-4DE1-A64D-B427628FF292.jpeg

45BDD72D-42B8-4FD3-90C0-701123120212.jpeg

FBC3E64E-8E44-4656-86AA-BB43E285273C.jpeg

Det er en fin dokumentation.

Den sidste side og de andre der ligner den, er det der skal bruges.

Hvis du læser manualen og forklaringen på funktionerne som vist nok er på første side af denne dokumentation er du godt kørende.

Du kan lave det nye program offline på din PC som før skrevet, og så bare skifte rundt på de to controllere.

@Peter Holm Larsen herinde er ret skrap til TermIhc er der noget med. Han kommer også lige fra et skift.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok