Hop til indhold
  • 0

Halvdød controller (opgradering fra 03.03.23 til 03.03.37)


Astronaut
 Share

Spørgsmål

Jeg valgte her til eftermiddag at opgradere min HW 7.1 controller fra firmware 03.03.23 til 03.03.37. Noget er gået galt.

Controlleren kører det allerede oploadede program, så på den måde virker den. Jeg kan også tilgå controllerens webside med HTTP og derfra starter Administrator, Service View, etc. (Java programmerne bliver downloadet til min computer når jeg trykker på et link).

Men jeg kan ikke få forbindelse til controlleren fra hverken firmwareloaderen, administrator applikationen, service view, visual, captain, etc. Uanset om jeg tilgår controlleren med IP eller USB. Jeg kan se med Wireshark at min computer og controlleren snakker sammen. Det synes at login fejler - både med IP og USB.

Jeg har både trykket reset og taget strømmen. Intet virker.

Nogen forslag?

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
2 hours ago, Mikkel Skovgaard said:

Og du bruger HTTPS?

Når jeg tilgår controllerens "home page" så bruger jeg ikke HTTPS. Hvis jeg bruger HTTPS får jeg:

image.png.6a538c49e904a9e2d3b005dbcdd2be2d.png

 

Men når jeg vælger et af "programmerne" på siden (dvs. Administrator, Service View, etc.) så får jeg en fejl om at login mislykedes. Jeg kan se at der bruges HTTPS i denne forbindelse. Dette uanset hvilket program jeg bruger. Jeg kan også se at der er en certifikat fejl (det ser ud til at den bruger et certifikat uden standard root certificat):

image.png.fa80e44db8e3fb730bc0900b9102ca55.png

 

IHC Captains log (/mnt/ram/ihccaptain/phperrors.log) siger (mystisk nok ikke noget om HTTPS)::

Quote

[02-Aug-2020 16:29:34 Europe/Berlin] Failed constructing wsdl/SOAP request: SOAP-ERROR: Parsing WSDL: Couldn't load from 'http://192.168.67.7:80/wsdl/authentication.wsdl' : failed to load external entity "http://192.168.67.7:80/wsdl/authentication.wsdl"

[02-Aug-2020 16:29:34 Europe/Berlin] FAILED FIRST LOGIN: authenticate
[02-Aug-2020 16:29:34 Europe/Berlin] FAILED 2ND LOGIN: authenticate
[02-Aug-2020 16:29:34 Europe/Berlin] FAILED 2ND LOGIN: authenticate
 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

I 03.03.37 er https det samme som tidligere. Det Mikkel tænker på er en planlagt ændring.

Jeg tror, at du skal sende et såkaldt reset program til controlleren efterfulgt af dit eget program. Det er ikke et tomt program, men derimod et specialprogram til nulstilling. Prøv at søg her på sitet efter det.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Its alive!

Tricket var at tage strømmen (det havde jeg gjort nogle gange før) og at starte firmware update programmet mens controlleren bootede. Jeg brugte et USB kabel til at forbinde til controlleren. Herefter kunne jeg lægge 03.03.37 firmwaren ind igen og da den var opdateret virkede controlleren som normalt.

Tusind tak til Mikkel. Uden hans hjælp var jeg ikke kommet i luften igen.

 

On 8/3/2020 at 8:44 AM, EjvindHald said:

Jeg tror, at du skal sende et såkaldt reset program til controlleren efterfulgt af dit eget program. Det er ikke et tomt program, men derimod et specialprogram til nulstilling. Prøv at søg her på sitet efter det.

Problemet var at jeg ikke kunne få lov til at sende noget til controlleren. Jeg kunne ikke connecte med firmware update programmet, med Visual, Service View, Admin, IHC Captain, etc. Men nu virker det heldigvis!

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok