Hop til indhold
  • 0

LED i kontakt til indikation om der er tændt lys


Anders Koed Kjær
 Share

Spørgsmål

Hej. Jeg er et wired knaptryk med kontakter og 2 LED'er. Den ene LED bruger jeg PT til at se om lyset er tændt i indkørslen (styres af PIR og et andet knaptryk). Men vil jeg kunne lave det sådan at hvis eksempelvis lyset i indkørslen er tændt ELLER lyset i stuen ELLER lyset i børneværelset er tændt, så vil LED'en lyse? Man kan tilsyneladende godt bare forbinde flere udgange til LED'en men så ligner det bare at LED'en følger den seneste handling (eksempelvis slukker når man slukker lyset i stuen, selvom lyset stadig er tændt i indkørslen). Jeg bruger IHC visual 2.8.6

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
4 timer siden, BrianPedersen skrev:

Ja, du trækker bare de udgange du vil indikere over på den... fra funktionsblokken der styrer eks. børneværelse, trækker ud udgangen over på LED i trykket, osv... og så vil den lyse hvis en af de valgte udgange er on..

Der var Brian hvis lige hurtig nok - for han ved bedre.

IHC er, som du har erfaret, hændelsesstyret, hvilket vil sige at din diode viser status på den sidste hændelse.

Du kan sagtens lave den ønskede funktionalitet, du skal bare bruge en "OR" funktionsblok, hvortil du føre udgangene fra alle de lamper du ønsker at overvåge, udgangen føre du til din diode. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok