Hop til indhold
  • 0

IHC visual 2 Monitor / Log


REO
 Share

Spørgsmål

Hej Alle

Jeg har lige købt et hus med en IHC installation baseret på en HW6.1 controller.

Nogle af rummene virker dog til at være styret af en tilfældighedsgenerator, og upload af projekt til PC for gennemlæsning gav ikke nogen aha oplevelse.
Jeg har derfor forsøgt at simplificere ved at slette det gamle kode og erstatte med nogle simple kip blokke. Dette men det har ikke lavet hul igennem.

Jeg har arbejdet en del med PLC. og her har monitoren været u-undværlig til at finde fejl. men jeg kan ikke finde den i IHC visual softwaren.
Kan det virkelig passe at man ikke kan se status på IO samt interne variabler i real-time?

Jeg har fundet en simulator. Men den giver jo ikke nogen information om hvordan installationen egentligt er kablet eller om der er fejl i tryk, kabling eller IO moduler...

Er det mig der er blind og ikke kan finde den rigtige menu, eller er der en anden løsning på dette?

Venlig hilsen Rasmus

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Rasmus

Velkommen til IHC user

Det er ikke dig der er blind, du er "bare" kommet den forkerte vej.

For at se den aktuelle status af ind- og output skal du ind i Serviceview. Du kan IKKE se status på de interne værdier i funktionsblokkene.

Men når det er sagt/skrevet, så er det ikke "bare", at komme ind i serviceview på en gammel 6.1 controller. Alle ekstra programmer til IHC kører Java, og Java opdaterer jævnligt deres krav til eksterne enheder som en IHC controller. Og her er din gamle 6.1 sandsynligvis ikke op to date, men det kan den komme. :-))

Start med at opdaterer FW i controlleren til sidste nye, den finder du på LK.dk hvor du først skal oprettet dig som bruger. Tilkoble til controller med kablet forbindelse og start firmvareloaderen, et program der ligger i din IHC mappe.

Med den sidste FW skal du bruge et program som LK har lavet til formålet - nemlig Javastarter.

Da du sandsynligvis ikke kender brugernavn og kode, skal du forbinde controlleren til PC med kabel, har skal der hverken bruges brugernavn eller kode.

Start Serviceview.

God fornøjelse.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Henning

Tak for hjælpen. Det var noget af en omvej. Jeg kunne ikke finde hverken service view eller java starter i software pakken til 2.7. Og jeg havde nok ikke selv gennemskuet at jeg skulle bruge et tilføjelsesprogram til 3.0 softwaren. Heldigvis kan de installeres samtidig. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, REO skrev:

Hej Henning

Tak for hjælpen. Det var noget af en omvej. Jeg kunne ikke finde hverken service view eller java starter i software pakken til 2.7. Og jeg havde nok ikke selv gennemskuet at jeg skulle bruge et tilføjelsesprogram til 3.0 softwaren. Heldigvis kan de installeres samtidig. :)

Du kan også prøve min løsning: http://jemi.dk/ihc/starter/

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok