Hop til indhold
  • 0

Styrring af Smart Grid via IHC


Lars Jørgensen1354922313
 Share

Spørgsmål

Hejsa.

Jeg er ved at opfører nyt hus, og i det får jeg installeret solceller med indbygget energy modul, så jeg kan få signal ud når der produceret mere end huset bruger.

Vores varmepumpe er Smart Grid klar, så jeg ville gerne have de to ting til at snakke sammen, men er ikke lige 100 meter mester i at kode selv.

Er der nogle der har rodet med dette før, som evt kan mod på at hjælpe mig lidt på vej. 

Har vedhæftet billede af de 4 "kodninger" der er på smartgrid.

På forhånd tak. 

Smart grid oversigt.png

Link til kommentar
Del på andre sites

1 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det er rimelig nemt. Du skal bare have signalet fra solcellerne ind på en indgang (input 24). Måske via et relæ hvis ikke det er en potentialefri udgang der er på solcelle anlægget.

Så skal du have et par af disse her:

https://www.elsag.dk/relae-24v-dc

På 2 udgange (output 24) hvor du så kører relæerne på Line A og B indgangene på varmepumpen.
Resten af logikken klarer du så i software.
Normal er stilling 2 med begge relæer off, og er der overskud af strøm trækker de begge og tvinger pumpen igang.

Kan ikke huske om der i den tyske SG ready standard er timere indbygget, men ellers er det noget man kan klare i IHC programmet.

Ligeledes hvis solcellerne siger der er overskud og man tænder en VP på 2-3KW så er det ikke sikkert der er overskud mere, og så kan det stå og pendle. Det er ikke smart, så det skal man lige sikre sig imod. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok