Hop til indhold
  • 0

Wireless lampeudtag på loft.


Cyberc
 Share

Spørgsmål

Jeg vil gerne styre en væglampe via IHC wireless.

Til formålet havde jeg anskaffet mig en ihc wireless stikkontakt og fået den monteret på loftet. Fra lampen havde jeg fået trukket 3 x 1,5mm2 installations kabel. Jeg havde så monteret en stikprop på installations kablet og sluttet den sammen med stikkontakten på loftet.

Vi har netop afsluttet et el-eftersyn og elektrikkeren fortæller at det er no-go med stikpropper på kabel til fast installation. Han foreslog at jeg i stedet for en stikkontakt brugt et wireless lampeudtag.

Jeg ved at der er en udgang på bagsiden af lampeudtaget som jeg kan bruge. 
 

jeg er dog i tvivl om hvor vidt at jeg gerne må installere et lampeudtag på loftet og så styre et vægudtag i stuen?

vh

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
14 timer siden, Cyberc skrev:

jeg er dog i tvivl om hvor vidt at jeg gerne må installere et lampeudtag på loftet og så styre et vægudtag i stuen?

Du må godt køre et kabel fra wireless lampeudtag (bagside) til et alm lampeudtag (bagside) i stuen. (Derved kommer det almindelig lampeudtag til at være en slags "slave" fra det wireless på loftet). Forsiden på lampeudtag må kun bruges som lampeledning, dvs direkte til produkt. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
8 minutter siden, Kandersen skrev:

Du må godt køre et kabel fra wireless lampeudtag (bagside) til et alm lampeudtag (bagside) i stuen. (Derved kommer det almindelig lampeudtag til at være en slags "slave" fra det wireless på loftet). Forsiden på lampeudtag må kun bruges som lampeledning, dvs direkte til produkt. 

Tak. 
Det er dog ikke helt min opsætning. Hele det wireless lampeudtag er placeret på loftet og afgangs siden herfra går til et vægudtag i stuen. Er den løsning lovlig?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
41 minutter siden, Cyberc skrev:

Tak. 
Det er dog ikke helt min opsætning. Hele det wireless lampeudtag er placeret på loftet og afgangs siden herfra går til et vægudtag i stuen. Er den løsning lovlig?

Ikke hvis du bruger afgangssiden. Du til bruge "tilgangssiden", (eller bagsiden), i begge ender. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
15 minutter siden, Kandersen skrev:

Ikke hvis du bruger afgangssiden. Du til bruge "tilgangssiden", (eller bagsiden), i begge ender. 

Lampeudtaget får strøm på tilgangs siden bagpå. Bagpå og på fronten er der en afgangsside. Jeg vil bruge den bagpå så jeg kan tilslutte et slave lampeudtag eller lign. Det er på den jeg vil tilslutte mit vægudtag i stuen men jeg er i tvivl om lovligheden da det er på loftet. 
 

vh

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, Cyberc skrev:

Lampeudtaget får strøm på tilgangs siden bagpå. Bagpå og på fronten er der en afgangsside. Jeg vil bruge den bagpå så jeg kan tilslutte et slave lampeudtag eller lign. Det er på den jeg vil tilslutte mit vægudtag i stuen men jeg er i tvivl om lovligheden da det er på loftet. 
 

vh

Så længe du bruger "slave dæmper" udgangen på bagsiden af wireless dæmperen, så kan jeg ikke se det er noget problem. Det er som sagt sådan min installation er lavet. Alle ø80 dæmperne sidder omkring IHC tavlerne på loftet. Og derfra går det via installations kabel ud til de respektive lampeudtag i rummene. Ligesom hvis det var en almindelig installation. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok