Hop til indhold

Vejledning til brug af HUE avanceret Styring


Jan Bjerre Aagesen
 Share

Recommended Posts

Hej Mikkel,

Jeg har stadig lidt udfordringer..  Jeg har en 4 tast Wireless IHC, hvor jeg gerne vil have øverste venstre til at tænde ved kort tryk og øverste højre til st slukke ved kort tryk og samtidig, skal de henholdsvis skrue op og ned for lyset ved langt tryk. 

Jeg har forsøgt en masse forskellige muligheder, men jeg kan ikke få det til at virke.. Jeg går ud fra, at jeg skal bruge funktionerne reguler op og ned, samt forbinde tasterne til fukntionsblokken i IHC.

Ville være glad for en hjælpende hånd..

Bedste hilsner

Jan

Link til kommentar
Del på andre sites

10 timer siden, Jan Bjerre Aagesen skrev:

Hej Mikkel,

Jeg har stadig lidt udfordringer..  Jeg har en 4 tast Wireless IHC, hvor jeg gerne vil have øverste venstre til at tænde ved kort tryk og øverste højre til st slukke ved kort tryk og samtidig, skal de henholdsvis skrue op og ned for lyset ved langt tryk. 

Jeg har forsøgt en masse forskellige muligheder, men jeg kan ikke få det til at virke.. Jeg går ud fra, at jeg skal bruge funktionerne reguler op og ned, samt forbinde tasterne til fukntionsblokken i IHC.

Ville være glad for en hjælpende hånd..

Bedste hilsner

Jan

Du skal forbinde som beskrevet i min vejledning. Jeg er lige pt på mini ferie men vil gerne hjælpe dig med lidt fjernstyring. Skriv gerne på min facebook side

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 8 months later...

Hej Jan og mikkel.

 

Jeg står med præcis samme udfordring. 

Skal have programmeret trykkene som Jan har beskrevet. Jeg kan ikke få den til at dæmpe ned for lyset ved langt tryk på "sluk" knappen. Jeg skal stadig trykke to gange? Har du et nemt svar på det mikkel?

Samtidig har jeg en IHC PIR, som gerne skulle tænde for en HUE, men jeg kan ikke se nogen mulighed for at indtaste udløbstid i HUE modulet? 

På 21.5.2020 at 10:59 , Jan Bjerre Aagesen skrev:

Hej Mikkel,

Jeg har stadig lidt udfordringer..  Jeg har en 4 tast Wireless IHC, hvor jeg gerne vil have øverste venstre til at tænde ved kort tryk og øverste højre til st slukke ved kort tryk og samtidig, skal de henholdsvis skrue op og ned for lyset ved langt tryk. 

Jeg har forsøgt en masse forskellige muligheder, men jeg kan ikke få det til at virke.. Jeg går ud fra, at jeg skal bruge funktionerne reguler op og ned, samt forbinde tasterne til fukntionsblokken i IHC.

Ville være glad for en hjælpende hånd..

Bedste hilsner

Jan

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Noes

Du skal bruge funktionen FadeOP og FadeNed Input værdien skal være "forskellig fra" "Brugerdefineret" og den brugerdefinerede værdi skal være 0

Under Philips HUE Fanen skal Tænd/Sluk være tænd i begge tilfælde.

 

Under avanceret fanen skal lysstyrke justering være - 40 for FadeNed og 40 for FadeOp.

 

PIR'en har jeg forbundet med tænd og sluk i controller programmet og benyttet standard PIR funktionsblok til at styre efterløb.

Håber det hjælper

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Hej brugere,

Jeg er netop begyndt at rode med IHC Captain og Hue - en fed tilføjelse til IHC, Mikkel - og jeg lavede samme fejl som Jan og Noes. Det virkede så oplagt at lave definitionen af lysstyrke under Reguler Op / Reguler Ned, når man nu lige havde koblet trykket til disse input i Visual.  Nu er jeg ikke kommet så langt endnu, og ved ikke om IHC Captain faktisk kan løse de ting jeg godt kunne tænke mig at implementere, men er der en dybere mening med at der kan oprettes noget på Reguler Op / Reguler ned, ligesom der kan oprettes noget på tastetryk som man har forbundet til input i den avancerede Hue funktionsblok?  Jeg mener, det er jo også muligt at bruge Tilføj (ekstra funktionalitet) under de oprettede funktioner, men måske Tilføj er kommet til senere, så der nu bare er lidt dobbeltkonfekt? Og måske jeg bare spørger dumt ;-)

Og hvad er Touch inputtet påtænkt?

Håber I har lyst til at dele lidt viden på området!

Bedste hilsener

Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

På 26.3.2021 at 15:16 , MBM skrev:

Hej brugere,

Jeg er netop begyndt at rode med IHC Captain og Hue - en fed tilføjelse til IHC, Mikkel - og jeg lavede samme fejl som Jan og Noes. Det virkede så oplagt at lave definitionen af lysstyrke under Reguler Op / Reguler Ned, når man nu lige havde koblet trykket til disse input i Visual.  Nu er jeg ikke kommet så langt endnu, og ved ikke om IHC Captain faktisk kan løse de ting jeg godt kunne tænke mig at implementere, men er der en dybere mening med at der kan oprettes noget på Reguler Op / Reguler ned, ligesom der kan oprettes noget på tastetryk som man har forbundet til input i den avancerede Hue funktionsblok?  Jeg mener, det er jo også muligt at bruge Tilføj (ekstra funktionalitet) under de oprettede funktioner, men måske Tilføj er kommet til senere, så der nu bare er lidt dobbeltkonfekt? Og måske jeg bare spørger dumt ;-)

Og hvad er Touch inputtet påtænkt?

Håber I har lyst til at dele lidt viden på området!

Bedste hilsener

Michael

Kan du uddybe præcist hvad du gerne vil vide?

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for opfølgningen Mikkel og det store arbejde du har lagt i IHC Captain! Jeg er glad for jeg fandt det og skal ikke glemme at sende en donation!

Ift. Touch inputtet, så havde jeg ikke kigget i din FB for Avanceret Hue styring på det tidspunkt, men nød bare det højere abstraktionsniveau som IHC Captain bragte :) 

Uden at have megen programmeringserfaring ser det ud til at denne FB ligesom Hue Styring/Dæmpning FB'en indeholder kip funktionalitet, og det er her Touch inputtet kommer ind i billedet - korrekt? 

Resten af min mumlen gik mest på hvorfor fx. Reguler Op og Reguler Ned, bliver vist i IHC Captain konfigurationen. Der skal ikke oprettes noget på dem i IHC Captain så vidt jeg kan se(?). Så jeg antager at det er for at lette indlæsningen fra IHC Controlleren, så der ikke skal laves tjek af, om inputtet er blevet brugt (bundet op i Visual) eller ej?

Bedste hilsener

Michael

PS. Skal man virkelig genindlæse sit projekt, for at komme tilbage efter at have brugt Vis Program på en FB?

Link til kommentar
Del på andre sites

IHC captain viser næsten 100% alt hvad din IHC controller ser. Det kan desværre også nogen gange være lidt uoverskueligt. Jeg har overvejet at lave en simpel visning for at undgå visning af styring tingene men der er så meget jeg gerne vil og alt for lidt tid desværre.

Ang det med at genindlæse hvor mener du henne?

 

PS. Beklager hvis jeg ikke er helt skarp i at læse dine spørgsmål men min datter på 2 md tager meget af min nattesøvn

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, med sådan en størrelse i huset, er det jo ikke altid man får sin nattesøvn, men den tog programmeringen jo nok alligevel i forvejen ;)

Simplificering og nye features skal jo altid opvejes, specielt når tiden er knap - fuld forståelse herfra - og så forbliver det jo også en lille smule nørdet :)

Det slog mig at jeg ikke havde prøvet noget så åbenlyst som at trykke Esc, for at komme tilbage til Installation/Funktioner viewet i LK Visual, efter at man har åbnet en FB med Vis Program, men tak for opfølgningen.

Bedste hilsener

Michael 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok