Hop til indhold

WebVisual


Mikkel Skovgaard
 Share

Recommended Posts

Der har været lidt stille - det skyldes jeg faldt i et nyt projekt 1f642.png:)

http://jemi.dk/ihc/webvisual

Det er et forsøg på at lave en webbaseret version af LKs IHC Visual - så kan man altid ændre og kode i sit IHC program. Lige pt. er det kun et preview hvor man kan bygge og simulere en funktionsblok.

Der er en række mangler som f.eks.
- Sortering af rækkefølge i programmerne
- Skift af navne på indgange/udgange og programmer
- Man kan ikke lave forskellige Enum/Arrays

Det er lavet pt. er dog:
- Fuld simulering
- Fuld debug af simulering
- Fremhævning af ubrugte indgange/udgange (vises med gul)
- Link visning mellem ressourcer og programmer (hold musen over) så man nemt kan se hvor tingene bruges og hvordan
- Delvis mobil og tablet support
- Ctrl+klik for at folde helt ud/ind af blokke/træ
- Ret en regel uden af dragge og drop
- Indsæt alle typer input/output etc.
- Alle programmeringstyper er understøttet
- Visning af antal løbende timere - nemt at se om en timer løber løbsk/videre.

Af ting jeg har tænkt på så er der minimum:
- Langt bedre debug - vis hvor henne i programmet tingene sker + breakpoints
- De manglende ting 1f642.png:)
- Automatisk dokumentation
- Upload
- FB bibliotek som kan deles med andre brugere - måske feedback/rating
- Sortering af input/output baseret på typen

Det er alt sammen for sjov men kan være det en dag kommer med direkte i IHC captain eller som standalone så man kan rette og vedligeholde hele IHC projektet direkte deri. Og ikke andet så kan Mac/apple folket jo være med på sigt 1f642.png 

Men giv mig gerne noget feedback

wvisual.thumb.png.7f4b83638cfb2fa55cb6c43f3ae07838.png

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Kandersen skrev:

Som jeg forstår det, så er det programmeringsdelen af Visual du laver, ikk? (altså der hvor man laver de decideret funktionsblokke).
Når jeg får tid tjekker jeg det ud, men fatter jo ikke ret meget af de der funktionsblokke i forvejen, så måske er mit input sparsomt ;)

Det er korrekt - på sigt vil jeg nok lave det hele.

Link til kommentar
Del på andre sites

Super fedt, Mikkel. Alene det at når man hover markøren over et tag så markeres andre forekomster af samme tag er stort set nok til at jeg vil bruge din webvisual fremfor LK’s, når du kommer så langt.

 

Har du en ide om hvordan du kan håndtere både Hw.7 og Hw.6.x i samme applikation uden at bekymre sig om firmware versioner?

Link til kommentar
Del på andre sites

12 timer siden, Henning Pedersen skrev:

Noget jeg savner i Visual, er muligheden for at definere alle scenarie værdier i selve funktionsblokken, f.eks. dag = 90%, nat = 25 %, sluk = 0% osv. Det er pænt træls at skulle ændre det hver gang.

Forklar lidt mere - scenarier har jeg ikke rodet ret meget med.

Link til kommentar
Del på andre sites

15 timer siden, Allan Nissen skrev:

Super fedt, Mikkel. Alene det at når man hover markøren over et tag så markeres andre forekomster af samme tag er stort set nok til at jeg vil bruge din webvisual fremfor LK’s, når du kommer så langt.

 

Har du en ide om hvordan du kan håndtere både Hw.7 og Hw.6.x i samme applikation uden at bekymre sig om firmware versioner?

Det burde være relativt nemt.

Link til kommentar
Del på andre sites

35 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Forklar lidt mere - scenarier har jeg ikke rodet ret meget med.

Scenarier er supergode, langt de fleste af min funktionsblokke benytter primært kun scenarier som udgange.

Når jeg laver en ny installation i et rum skal jeg trække værdier for dag, nat, sluk mm over fra funktionsblokken til lampen, og her er værdierne, f.eks. 90%  default indstillet til den værdi der blev anvendt sidst. Dette bevirker at jeg ved hver "overførsel" skal ændre værdien til det rigtige, f.eks. dag 90%, nat 25%, sluk 0% osv. Her ville det være smart hvis disse "rigtige" værdiger kunne fastlægges i selve funktionsblokken og ikke først, som nu, når scenariet trækkes over på en udgang,

Håber det gav lidt afklaring.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Henning Pedersen skrev:

Scenarier er supergode, langt de fleste af min funktionsblokke benytter primært kun scenarier som udgange.

Når jeg laver en ny installation i et rum skal jeg trække værdier for dag, nat, sluk mm over fra funktionsblokken til lampen, og her er værdierne, f.eks. 90%  default indstillet til den værdi der blev anvendt sidst. Dette bevirker at jeg ved hver "overførsel" skal ændre værdien til det rigtige, f.eks. dag 90%, nat 25%, sluk 0% osv. Her ville det være smart hvis disse "rigtige" værdiger kunne fastlægges i selve funktionsblokken og ikke først, som nu, når scenariet trækkes over på en udgang,

Håber det gav lidt afklaring.

Prøver at arbejde på det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok