Hop til indhold
  • 0

Sæt korrekt årstal via ServiceView


EjvindHald
 Share

Spørgsmål

Jeg har leget lidt med en ny funktionsblok, hvor datoen skal aflæses af 3. part app såsom openhab eller Home Assistant.

Det ser ud til, at internt i IHC controlleren lagres år, måned og dag i output, mens i indstillinger lagres kun måned og dag. Og det giver god mening, at det er sådan. Når output dato bliver sat af logik i funktionsblokken ser alt korrekt ud inkl. årstal. Hvis jeg så prøver at sætte datoen i output via ServiceView bliver årstallet altid 0001 - dvs. det kan reelt ikke sættes. Jeg har også forsøgt via IHC Captain, men her bliver årstallet tilsyneladende altid sat til 2000. 

Bemærk at disse værdier ikke bliver direkte vist i ServiceView, men kan kun udlæses via 3. part applikationer. Den fulde dato inkl. årstalsangivelse er vigtig for mig, fordi den indgår i sammenligninger (større end, mindre ned) og beregning af datoforskelle.

Nogen ideer hvordan man sætte denne værdi i controlleren?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Du kan godt sætte den til et årstal men ingen af LK brugerfladerne kan vise det mig bekendt.

Jeg ved ikke hvorfor LK har besluttet at år 2000 er et godt år men det bruger de internt til alt og derfor lavede jeg også IHC captain til at bruge det. Der er masser af logik som kun findes i brugerflade, controller kan fint håndtere tingene men det bliver noget rod i brugerflader fra LK. F.eks er alle heltal og decimal tal langt større.

Jeg har faktisk undret mig over tit at der må være funktions blokke der ikke virker pga det med årstallet. 

Du kan hvis sætte en dato til at være system tid.

Det er for lang tid siden jeg har rodet med det. Der er som sagt mange mærkværdige løsninger når man begynder at skille det lidt af

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok