Hop til indhold
  • 0

Kommunikation med affugter i poolhus


FinnL
 Share

Spørgsmål

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Modbus og IHC er ikke kompatibelt. Det eneste der officielt findes er et Nilan interface der kræver en Schneider plc til 5000 kr. og det omsætter så bare til almindelige input/output signaler, ikke noget med reelle værdier.

Men der er jo rimelig dokumentation med, så mon ikke det kan lykkedes med en raspi og Openhab eller lign ind imellem. Det ville jeg nok undersøge nærmere. Der er vi så ude i hardware til ca. 500 kr. + lidt manuelt arbejde med installation, konfiguration osv på pi’n.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg kan se, at Dantherm har vedlagt deres Modbus protokol i dokumentationen til din affugter. Det betydet, at du bare kan gå i gang med fx Openhab, som Lars skriver. Jeg vil varmt anbefale at investere i en Modbus til ethernet konverter isf. usb-modbus. Det vil spare dig for megen tid. Se evt. her, hvor jeg også har et link til en modbus ethernet konverter, som fungerer fint sammen med openhab.

Selv har jeg et Dantherm HCH 5 ventilationsanlæg, som jeg gerne vil bruge Modbus til. Jeg har spurgt Dantherm om Modbus protokollen hertil, men foreløbig uden held.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Som det bliver nævnt, så er det helt klart vejen frem med en RaspberryPi og så enten OpenHab eller som jeg har burgt, Home Assistant!

Så snart man er blevet lidt dus med det, kan du stort set alt hvad dit teknik/nørde hjerte vil, da du kan integrere rigtig mange forskellige komponenter med HA.

Jeg har f.eks sat IHC op i HA, så jeg har alt fra min IHC installation i HA, kan styre Lys, modtage temperature, fugt og hvad jeg ellers har i min installation.  Så har jeg sat CC2531 Zigbee Stick til min Raspberry og købt en Zigbee powerplug, og kan så sige at så snart en temperatur er nået eller fugt er overstiget (fra IHC) vil den starte min affugter.. 

Jeg er stadig ved begynder stadiet med 50+ timers leg. Men kan varmt anbfale det

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok