Hop til indhold
  • 0

IHC LED Dimmer 2 Kanal programmering


Baldissera
 Share

Spørgsmål

Hej,

Har fået udskiftet min ene "gamle" dæmper STD400LED+ med den nye IHC Dæmper.

Min elektrikker havde så ikke prøvet at sætte sådan en op før og havde lidt udfordringer, men fik det til at fungere i sidste ende.

men spørgsmålet er om det er korrekt sat op. Kan fint se dæmperen i LK IHC Administrator og har også firmware opdateret den der igennem. Den er også fundet i LK IHC Visual og sat op. Lyset tændes hvis jeg trykker (dog skal jeg holder trykket inde i 1½ sek før det tænder?)

Men samtidig kan jeg se at den har fejl (Fejl - Overstrøm, Fejl - Overspænding, Fejl - Overophedning og Fejl - Belastnings fejl).

 

Kan et klogt hovede fortælle mig om jeg skal være nervøs og hvad det kan skyldes?

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0
2 timer siden, Kandersen skrev:

Så meget ved jeg ikke om HA ;) Men hvis den ikke selv kan finde din nye dæmper (fordi IHC bindingen ikke er opdateret), ja så kan du lave den manuelt med resourceID. 

Det ser desværre sådan ud. Hvad mener du med at IHC bindingen ikke er opdateret? Kan man gøre det manuelt?

Vil helst have at det bare køre på automatisk :) Og hvis jeg skulle få sat nye komponter på, såsom nye thermostater, burde de så automatisk komme I HA, hvis HA genstartes?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
48 minutter siden, Baldissera skrev:

Hvad mener du med at IHC bindingen ikke er opdateret? Kan man gøre det manuelt?

Det er mig der kalder det for bindingen, fordi det hedder det i openhab. Det er den del der ligger mellem HA og IHC controlleren, som gør at de kan snakke sammen. Jeg ved ikke hvad de kalder det i HA. Og nej du kan nok ikke selv opdatere den. Så indtil da, så er det manuelt. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 minut siden, Kandersen skrev:

Det er mig der kalder det for bindingen, fordi det hedder det i openhab. Det er den del der ligger mellem HA og IHC controlleren, som gør at de kan snakke sammen. Jeg ved ikke hvad de kalder det i HA. Og nej du kan nok ikke selv opdatere den. Så indtil da, så er det manuelt. 

Arh okay, prøver bare at skyde løs her så jeg kan forstå, men så jeg med. Det vel også en binding imellem IHC controller og HA. Har som sagt sat min HA op med Auto konfig af IHC, så ville tro at den ville hive nye konfigurationer ind efter genstart af selve HA. Men har fundet frem til at disse nye dæmpere skal manuelt tilføjes - efter en snak med en anden gut (:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
8 timer siden, Kandersen skrev:

Ja hvis ikke bindingen mellem HA og controlleren kender produktet, så er det ikke nemt med auto konfig.

Det lyder ihvertfald som om at man skal sætte det manuelt op.

Det underlige lige nu er at den er tilføjet og kan ses i mit HA, men kan ikke styre den i HA. Hvis jeg tilgengæld tænder eller regulere for den dæmper, så kan det ses at den er tændt eller dæmpet i HA.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Baldissera skrev:

Det lyder ihvertfald som om at man skal sætte det manuelt op.

Det underlige lige nu er at den er tilføjet og kan ses i mit HA, men kan ikke styre den i HA. Hvis jeg tilgengæld tænder eller regulere for den dæmper, så kan det ses at den er tændt eller dæmpet i HA.

Så fik jeg det til at virke! tak endnu engang for alle svar og hjælpen.

Som der højst sandsynligt nok blev nævnt, men ikke helt havde forstået det, så skulle jeg benytte Resource ID 5509213 for Lys Niveau (billede 1) og ikke fra linket nedenunder (billede 2) med 5646867. Da den kun gav mig status i HA og man ikke kunne trigge noget med den :)

 

image.thumb.png.664b575e63ccd865e8cb80c0878a7499.png

image.thumb.png.cbf702259a3b8532844003a084be4c23.png

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Sad og rodede lidt med minimums værdi på Dimmer 1, og kan se at den som standard er sat til 22%.

Hvis jeg prøver at sætte den til f.eks 1, 5, 10 eller 15%, og gemmer, sender til controller og åbner Visual igen, så er den endnu engang sat til 22%?

Kan det skyldes at de lyskilder jeg har, ikke vil gå længere ned?

Da jeg havde min forrige dæmper monteret, kunne de dæmpes nået længere ned, så kan ikke helt forstå det.

image.thumb.png.a4007a923f53e990e1ff88d5d5fb1ce5.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
33 minutter siden, Baldissera skrev:

Sad og rodede lidt med minimums værdi på Dimmer 1, og kan se at den som standard er sat til 22%.

Hvis jeg prøver at sætte den til f.eks 1, 5, 10 eller 15%, og gemmer, sender til controller og åbner Visual igen, så er den endnu engang sat til 22%?

Kan det skyldes at de lyskilder jeg har, ikke vil gå længere ned?

Da jeg havde min forrige dæmper monteret, kunne de dæmpes nået længere ned, så kan ikke helt forstå det.

image.thumb.png.a4007a923f53e990e1ff88d5d5fb1ce5.png

Har ingen anelse, desværre.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
52 minutter siden, Baldissera skrev:

Sad og rodede lidt med minimums værdi på Dimmer 1, og kan se at den som standard er sat til 22%.

Hvis jeg prøver at sætte den til f.eks 1, 5, 10 eller 15%, og gemmer, sender til controller og åbner Visual igen, så er den endnu engang sat til 22%?

Kan det skyldes at de lyskilder jeg har, ikke vil gå længere ned?

Da jeg havde min forrige dæmper monteret, kunne de dæmpes nået længere ned, så kan ikke helt forstå det.

image.thumb.png.a4007a923f53e990e1ff88d5d5fb1ce5.png

Det lyder underligt. De burde kunne gå længere ned end 22%.
Har du prøvet at ændre indstillingen i serviceview?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
14 minutter siden, Kandersen skrev:

Det lyder underligt. De burde kunne gå længere ned end 22%.
Har du prøvet at ændre indstillingen i serviceview?

Ja det ville jeg også tro, de kunne ihvertfald dæmpe mere før jeg skiftede - og de andre rum med de gamle dæmpere, kan sagtens dæmpe længere ned.

Det så faktisk ud som om det hjalp at ændre det igennem ServiceView.

Ændrede det til 1% og nu viser den gudhjælpende 1% :) Tak!

image.thumb.png.a517a1685e364c6512df3d8000c51d14.png

image.thumb.png.6f22ff99511a585d0025c961723907e0.png

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Baldissera skrev:

ad og rodede lidt med minimums værdi på Dimmer 1, og kan se at den som standard er sat til 22%.

Hvis jeg prøver at sætte den til f.eks 1, 5, 10 eller 15%, og gemmer, sender til controller og åbner Visual igen, så er den endnu engang sat til 22%?

Kan det skyldes at de lyskilder jeg har, ikke vil gå længere ned?

Da jeg havde min forrige dæmper monteret, kunne de dæmpes nået længere ned, så kan ikke helt forstå det.

Det er faktisk ganske logisk.

I trin 2 under download af nyt program, HENTER programmet alle aktuelle kørselsværdier.

I trin 4 sender den de HENTEDE, altså de "gamle" værdier tilbage til det nye program. Dvs alle de værdiændringer du laver i Visual bliver overskrevet med gamle data, hvilket er rigtig godt. Hvis ikke, så skulle du altid kontrollere at dine værdier i Visual er de samme som dem der ligger i controlleren.

Hvis du vil være sikker på at værdierne fra Visual bliver de gældende, så skal du førest sende ét tomt projekt til controlleren.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 minut siden, Henning Pedersen skrev:

Hvis du vil være sikker på at værdierne fra Visual bliver de gældende, så skal du førest sende ét tomt projekt til controlleren.

Men man burde da altid kunne ændre indstillingen i Visual, og så uploade programmet.. 
Jeg kan godt se, at det bliver et problem, fordi den først henter aktuelle indstillinger. Men på den måde kan man jo aldrig skifte indstillinger, medmindre man:
1. Uploader et tomt først.
eller
2. Bruger serviceview.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
21 minutter siden, Henning Pedersen skrev:

Det er faktisk ganske logisk.

I trin 2 under download af nyt program, HENTER programmet alle aktuelle kørselsværdier.

I trin 4 sender den de HENTEDE, altså de "gamle" værdier tilbage til det nye program. Dvs alle de værdiændringer du laver i Visual bliver overskrevet med gamle data, hvilket er rigtig godt. Hvis ikke, så skulle du altid kontrollere at dine værdier i Visual er de samme som dem der ligger i controlleren.

Hvis du vil være sikker på at værdierne fra Visual bliver de gældende, så skal du førest sende ét tomt projekt til controlleren.

 

Mange tak for din forklaring, det giver mening når du siger det sådan.

Når man så sætter det i ServiceView, vil det så sige at den så får en ny initiel værdi, som ikke bliver overskrevet?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 minut siden, Baldissera skrev:

Når man så sætter det i ServiceView, vil det så sige at den så får en ny initiel værdi, som ikke bliver overskrevet?

Nej - initialværdien er default stadig den samme som da programmet blev lagt op 1. gang, men i serviceview kan du vælge at den nye værdi skal gemmes som initial værdi.

Når du henter programmet fra controlleren er det initial værdierne du henter, som ikke nødvendigvis er de aktuelle kørselsværdier.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 minutter siden, Henning Pedersen skrev:

Nej - initialværdien er default stadig den samme som da programmet blev lagt op 1. gang, men i serviceview kan du vælge at den nye værdi skal gemmes som initial værdi.

Når du henter programmet fra controlleren er det initial værdierne du henter, som ikke nødvendigvis er de aktuelle kørselsværdier.

 

Okay, så den eneste måde at "fixe" det på, er at sende et tomt projekt til controller og så derefter sende det nye?

Efter at have ændret værdi til 5% i ServiceView fungere det nu. og når jeg henter ned fra controller, er den stadig 5% hver gang.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok