Hop til indhold
  • 0

IHC alarm kan ikke tilkobles


Kim Bruun
 Share

Spørgsmål

Hej,

 

Jeg har her i påsken malet Entré og Bryggers og da vi har IHC PIR sensor (Alarm) i disse to rum har jeg har fjernet fronten og løsnet bagsiden så jeg har kunne male bagved. Jeg har her til formiddag skruet bagsiden af PIR sensoren fast til væggen igen og monteret forsiden af sensoren. Alt godt og sensor blinker rød ved bevægelse (lige som den plejer)
Jeg kan dog ikke slå alarmen til på mit kode tastatur eller via SMS som jeg har kunne siden dag 1. Når jeg trykker koden på mit kodetastatur, er det som om den kun vil slå alarmen fra. Den står på grøn. Jeg taster koden og både grøn og rød lyser i 1-2 sek med hyltone også skifter den om til grøn igen. -Koden er rigtig, hvis jeg taster en forkert kode blinker og bipper den røde diode.

Jeg har også prøvet at ændre kode hvilket ikke gav' noget resultat.

Jeg har haft forsiden af sensoren af for at kontrollere alt er som det skal være og jeg har ikke fundet nogle visuelle fejl og mangler i hardwaren. Jeg har prøvet at genstarte kontrolleren og slukke helt for strømmen... uden held.

Jeg har prøvet at indlæse en kopi af mit program til kontrolleren (back-up taget før dette er sket)... uden held.

Jeg har læst denne tråd uden at findet en løsning: 

Jeg er helt på bar bund på hvad jeg nu skal prøve? 

På forhånd tak for hjælpen.

 

 

11-04-2020 14-17-05.png

11-04-2020 14-17-18.png

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
På 11.4.2020 at 15:14 , Kim Bruun skrev:

Det løste problemet at sætte sabotagekredsen til "on".. Tusind tak for hjælpen 

God påske 

Ja, den er nok gået i OFF, da du åbnede din PIR.. 
Undre mig lidt, at den ikke selv er gået ON. Måske du skulle tjekke at din sabotagekreds er intakt. Ellers er den ret ligegyldig.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 minutter siden, Kandersen skrev:

Ja, den er nok gået i OFF, da du åbnede din PIR.. 
Undre mig lidt, at den ikke selv er gået ON. Måske du skulle tjekke at din sabotagekreds er intakt. Ellers er den ret ligegyldig.

Alarmen gik da jeg åbnede PIR sensoren, så sabotagekredsen burde virke som den skal :)

Da jeg malede stuen sidste efteråret gik alarmen også da jeg åbnede min PIR, men sabotagekredsen gik selv tilbage på "on" når de var monteret igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 13.4.2020 at 14:22 , Kandersen skrev:

Netop fordi den ikke selv er gået tilbage til ON, så ville jeg tjekke den en ekstra gang. 

I øvrig.. Er det meningen alarmen skal gå, når den ikke er sat til, og du så "saboterer" sabotagekredsen? (jeg har ikke selv prøvet det). 

Alarmen gik da jeg afmonteret PIR sensoren... Så slog jeg den fra på kode tastaturet

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok