Hop til indhold
  • 0

IHC Wireless fjern dæmp funktion


Thomjo2
 Share

Spørgsmål

Hej,

Jeg har ialt 4 udgange til lys i et køkken, som styres af 2 kombiafbrydere med dæmpe funktion (Gang værelse+Gang bryggers). Der er 2 udgange til skabsbelysning og 2 udgang over vaske ø, som alle kan dæmpes. Jeg vil gerne have de 2 udgange til skabsbelysning til at være uafhængig af tænd/sluk og lysdæmpning. Ud fra nedenstående, så ser det bare ud til for mig, at de 4 udgange ikke kan styres separat? - Er der nogle af Jer, der på baggrund af nedenstående kan vurdere dette ? - Og hvis det kan lade sig gøre, hvordan ?

image.thumb.png.95aa9e08421442b920bb51cf9bdb4682.png

 

Mvh
Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Thomas

Hvis dine lamper er monteret på hver sin udgang, med eller uden dæmp, så burde det ikke være noget problem.

Men det bliver nok nødvendigt med nogle "nye" tryk, så alle kan tændes og slukkes. Du kunne evt. overveje om dit nuværende setup med ét tryk til tænd/reguler op og ét andet til sluk/reguler ned skal ændres til ét tryk som både tænder, slukker og dæmper op/ned.

Og velkommen til IHC-user :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Henning,

Tak og tak for din besvarelse. 
Jeg er ikke 100 meter mester i IHC, men er det på "installation" eller "funktion" det skal indsættes ?
 Er det her du foreslår indsættes et nyt tryk ?

image.png.bfb5f1d1d5a3a664d52bdfd7e6bdbf08.png

Hvor opretter jeg udgangene ? 

Sådan ser hver enkelt udgang ud. Denne er lige pt afmonteret.

image.png.8ff2de16b46e250e704f228378adb1c4.png

 

Mvh
Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Som jeg læser programmet så har du "kun" én tænding i køkkenet, som tænder/slukker/dæmper alle køkkenlamper.

Hvis dette skal splittes op i to tændinger, én til vaskeøen og én til skabene, så skal din elektriker sætte yderliger et wireless relæ på i køkkenet og lave programmet til den. Du må gerne lave programmet selv, men du bør under ingen omstændigheder selv sætte det nye wireless relæ op.

Tændingerne fra "Gang v. bryggers" og "Gang v. værelse" er ifølge programmet begge dokumenteret til "tænder lys i lille gang".

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok