Hop til indhold
  • 0

SMS modem


micmouritzen
 Share

Spørgsmål

Hej. 

Jeg har, i min installation, installeret backupmodul med akkumulator samt et sms modem til forskellige alarmbeskeder. Det virker rigtig fint og jeg får de beskeder som jeg har opsat i Scenedesign. Dog har jeg lige fundet ud af, at jeg ikke får besked ved strømsvigt!

Er det fordi jeg har backupmodul i min installation?

Jeg har opsat besked ved manglende 12 V og 24 V på backupmodulet samt besked fra controlleren ved "powerdown" og "powerup"!

Mvh. Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
8 timer siden, micmouritzen skrev:

Er det fordi jeg har backupmodul i min installation?

Ja - du vil først få SMS besked når batteriet løber tør for strøm.

Jeg har lavet min el-alarm blok så alle sikringerne også kan tilsluttes el-alarmen og dermed overvåges, med afsendelse af SMS hvis én af sikringerne springer.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 timer siden, Henning Pedersen skrev:

Ja - du vil først få SMS besked når batteriet løber tør for strøm.

Jeg har lavet min el-alarm blok så alle sikringerne også kan tilsluttes el-alarmen og dermed overvåges, med afsendelse af SMS hvis én af sikringerne springer.

Ok. Det var også min opfattelse at det er sådan det fungerer! Der er jo overvågning på 12 V og 24 V. Jeg har opsat SMS besked ved svigt af den ene og den anden. Besked ved manglende 12 V er selvfølgelig når batteriet er tomt. Men hvornår vil man få besked om manglende 24 V?

Har du brugt 230 V inputmodul til overvågning af dine sikringer?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
40 minutter siden, micmouritzen skrev:

Har du brugt 230 V inputmodul til overvågning af dine sikringer?

De fleste automatsikringer har mulighed for påbygning af en hjælpekontakt. Hvis du kan "nøjes" med én SMS for alle sikringer kan du serieforbinde dem, så skal du kun bruge én 24v indgang. Vil du have for alle, skal der bruges én indgang pr. sikring.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
40 minutter siden, micmouritzen skrev:

Har du brugt 230 V inputmodul til overvågning af dine sikringer?

De fleste automatsikringer har mulighed for påbygning af en hjælpekontakt. Hvis du kan "nøjes" med én SMS for alle sikringer kan du serieforbinde dem, så skal du kun bruge én 24v indgang. Vil du have for alle, skal der bruges én indgang pr. sikring.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Henning Pedersen skrev:

De fleste automatsikringer har mulighed for påbygning af en hjælpekontakt. Hvis du kan "nøjes" med én SMS for alle sikringer kan du serieforbinde dem, så skal du kun bruge én 24v indgang. Vil du have for alle, skal der bruges én indgang pr. sikring.

Ja det er klart. Tak for input!

I hvilket tilfælde vil man få alarm ved manglende 24 V?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 minutter siden, Henning Pedersen skrev:

Hvis forsyningen til IHC anlægget svigter, f.eks. pga. HPFI slår fra, sikringen springer eller bliver slukket eller din 72W strømforsyning dør.

Men det gælder vel så ikke når jeg har backup modul på installationen? Den tager vel over hvis spændingen til strømforsyningen forsvinder? 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
9 timer siden, micmouritzen skrev:

Men det gælder vel så ikke når jeg har backup modul på installationen? Den tager vel over hvis spændingen til strømforsyningen forsvinder?

Det gælder faktisk KUN hvis du har backup modul, uden, så vil det hele bare stoppe. 
 

Backup modulet vil holde controlleren kørende i op til 30 minutter, og dermed også din alarm. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok