Hop til indhold
  • 0

Opgradering til IHC Led Dimmer 2 Kanal


plbagger
 Share

Spørgsmål

Hejsa

Her et par nemme begynderspørgsmål jeg håber I vil svare på :-)

Jeg har en IHC2 controller og bl.a. 6 IHC 350 LR Dimmer.

På hver dimmer sidder der fra 2 til 6 LED pærer.

Jeg har aldrig været 100% glad for installationen og tænker at det nu er tid til at opgradere lidt...

 

1. Er det korrekt forstået at jeg 'kun' har brug for 3 IHC Led Dimmer 2 Kanal til mine 6 rækker af led pærer? 

2. Jeg er klar over jeg skal have en IHC3 controller - er det et 'kæmpe' projekt i sig selv fyldt med uforståelige fejl - eller rimeligt til at have med at gøre?

3. Jeg har idag spøgelseslys i enkelte pærer engang imellem - kan jeg forvente det vil gå væk?

4. Skruer jeg ned for lyset i den nuværende installation så vil lyset blinke lidt i led pærerne - kan jeg forvente dette bliver bedre?.

5. Jeg tænker det med den nye installation vil være mulight at lave scenarier (og sætte lyset til eg. 30%)?

6. Jeg tænker der er muligt at lave 'sluk alt' uden at have et relæ op foran hver dimmer, som jeg gør idag?

7. Sidst men ikke mindst - nogle der allerede har købt led dimmerne og er glade for dem?

MVH

Peter

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 1

Skønt med velformulerede, klare og afgrænsede spørgsmål. Jeg skal forsøge at være lige så præcis i mine svar.

1. Måske - Der er to dæmper i hver dimmer, MEN de er begge forsynet fra den samme fase/sikring, så hvis dine gamle dæmpere er delt op på f.eks. 4 sikringer, eller 2 sikringer med 3 dæmper på hver, så går den ikke.

2. Det er lige ud af landevejen.

3. Måske - det afhænger også af pæren, men ja, jeg vil forvente at det er væk.

4. som 3

5. Ja.

6. Ja.

7. Ja.

 

Og velkommen til IHC-user.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tusind tak for svar!

ad 1.

Her er jeg ikke helt sikker på jeg forstår svaret - men mit gæt er at alle 6 dimmere sidder på samme sikringsgruppe (slår man 1 gruppe fra på HPFI'en så ryger alt lyset fra alle 6 dimmere).

Spørgsmål 8:

Nogle referencer til en god, effektiv elektrikker i Nordsjællandsområdet (Værløse) med god IHC erfaring?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis strømmen til alle 6 dæmpere ryger når du slukker for én gruppe, så er der ingen problemer.

Jeg har ikke erfaringer med elektrikere fra Værløse, men måske én af de andre har.

Det er ikke store ting du skal have lavet, så alle der skriver IHC på deres hjemmeside burde kunne hjælpe dig.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok