Hop til indhold

Nilan Co2 Sensor


Jacob JS
 Share

Recommended Posts

18 timer siden, Kandersen skrev:

Det jeg tænkte på var, om man kan se det forfra, når man har taget krydsveksleren ud. Eller om man skal om på bagsiden og have bagpladen af, (det er nemlig et relativt stort arbejde her hos mig, pga placeringen af anlægget). 

Det kan du - ihverfald hvis vi har det samme anlæg. Forpladen af - riv i stroppen omkring krydsveksleren og så sidder den lige der bagved:)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

16 minutter siden, Jacob JS skrev:

Det kan du - ihverfald hvis vi har det samme anlæg. Forpladen af - riv i stroppen omkring krydsveksleren og så sidder den lige der bagved:)

 

Det er et Nilan Comfort 300LR (årgang 2016/17).
Jeg må op på loftet og hive det fra hinanden (endnu engang). Kender snart det anlæg bedre inde i end udenfor, altså lige bortset fra det spjæld, som jeg selvfølgelig ikke lige havde skænket en tanke ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 11 months later...
På 26.2.2020 at 14:49 , Jacob JS skrev:

Hej Per . Tak for dit svar - lidt sent - men så ikke st der var blevet svaret :( rigtig fine sensorer du har der - men de er for dyre til hvad jeg vil gi. Tror sgu jeg går vejen mht mh-z19 sensoren og så koble den op på en esp8266 med tasmota og så vil jeg hive data ind den vej . Modbus kunne være sjovt at prøve men jeg er mere tryg ved esp8266 enheder. Der er også et væld af muligheder med dem når du kører tasmota på dem. Du spørger bare når du får dit nye anlæg. Vær opmærksom på at koden primært er til en comfort 300 . Jeg har lagt kode på min git som også kan bruges til vpl15 - om det er et nyere anlæg ved jeg så ikke. Der er en ved navn Martin skeem som har lavet lidt tilføjelser til den oprindelige kode for at få det til at virke :)

Hvordan gik dit forsøg @Jacob JS? :)
Jeg har selv en Comfort300 og er lidt interesseret i selv at prøve dette af, og MH-Z19 ser ud til at være til at komme til for penge.

Link til kommentar
Del på andre sites

På 26.2.2020 at 16:09 , Kandersen skrev:

Det er altid sjovt at tilføje nye sensorer hist og pist :)

 

Hmm, helt sikkert værd at undersøge, specielt hvis det kan gøres og ses fra forsiden?

Giver Kandersen ret: Luftfugtigheden i huset bliver - her om vinteren - et problem/opgave. Med en RH på 55 % udenfor og en en varmegenveks af en eller andet art ( kun erfaring med Nilan Comfort 300) bliver RH indenfor under 30 % ret hurtigt - på trin 1. Jeg har endda modificeret trin 1 hastighed til 20 % ( fabriks indstilling 25 %). Så kan man stoppe anlægget eller åbne til det fri. Det er heller ikke det man har købt det for.  Jeg måler luftfugtigheden 2 steder i huset, og den er næsten det samme, så jeg er overbevist om, at det er rigtigt.

/ Jørgen.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok