Hop til indhold
  • 0

Nye fb til IHC VISUAL 2.7.220


Peter H. Hansen
 Share

Spørgsmål

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Denne er lidt sjov.
Om det er den ene eller den anden version af Visual så får man de nye funktionsblokke ved downloade og geninstallere programmet, men så kommer det nu :

De blokke man har brugt i sit program bliver ikke opdateret, der skal man holde øje med om der er kommet nye, er der det så skal den ligges ind i ens program og alle forbindelser flyttes fra den gamle og til den nye og så efterfølgende slette den gamle.

Ikke?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Ulle skrev:

Denne er lidt sjov.
Om det er den ene eller den anden version af Visual så får man de nye funktionsblokke ved downloade og geninstallere programmet, men så kommer det nu :

Gir vel fin mening at brugerne af 6.1 også får opdaterede blokke?

2 timer siden, Ulle skrev:

De blokke man har brugt i sit program bliver ikke opdateret

Nej - gud ske lov for det. Det er ikke alle "opdateringer" eller ændringer der er lige ønskværdige eller passer ind i det program der er lavet til kunden.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 22.2.2020 at 07:23 , Peter H. Hansen skrev:

Hej

Kan ikke finde Funktions blokke til download på LK hjemmeside til Visual 2

Er her en venlig sjæl som kan hjælpe

Undskyld, tror jeg har lavet lidt forvirring med spørgsmålet

Mit version er: IHC VISUAL 2.7.220 
Hardware version: 6,1

Det som jeg spurgte efter var: Et link til LK hjemme side for at se om der var kommet nye funktions blokke?

Vh Peter

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

I forlængele af ovenstående diskussion sidste år, skriver du KAndersen "Men hvis man fx kun brugte standard blokkene". Hvad mener du med "standard blokkene" ? Var det dem der kom i den allerførste version af softwaren til den givne HW version ? -og hvor får jeg i givet fald fat i den, til min HW 6.1 ?

Jeg har lige downloaded version 2.7.349 (seneste og sidste) software til min HW version 6.1. Med den følger der nogle funktionsblokke, men jeg lagde mærke til at der manglede en del som jeg har set i tidligere versioner. Er det fordi funktionsblokkene i de tidligere software versioner er "udgået" i den forstand at de er blevet erstattet af nye med forbedret funktionalitet, -eller taget bort, fordi man ikke længere anbefaler at bruge de gamle ?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Standard blokkene er dem der følger med. Og som du selv skriver så erstatter LK dem en gang imellem pga fejl og forbedringer.
Men man kan jo også selv modificere dem som Henning skriver så de passer bedre til ens behov. Og så duer det jo ikke de bare bliver opdateret til de nye versioner af LK.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for svaret Lars :) Du skriver at standard blokkene er dem der "følger med" ... Mener du da "med seneste version", eller med alle versioner af IHC Visual ? Og betyder det da at hvis en funktionsblok ikke er med i seneste version, så bør man ikke bruge versioner fra "gamle" versioner af IHC Visual længere ? Det havde været fint med en change-log på funktionsblokkene. 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis du henter og installere en ny Visual version følger der altid de nyeste med.

Henter/installerer du en ældre Visual version får du derfor ikke de nyeste.

Nogle få gange har de udgivet rene FB opdateringer. 

Hvad der er ændret og opdateret har LK historisk ikke været ret god til at informere om, men man kan dog finde en change.log, version.txt eller lign. i installations mappen. Det er IKKE noget der altid fremgår i den enkelte FB hvad der er f.eks er ændret fra FB 1.1c til 1.1 d. Men det kan dog forekomme.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok