Hop til indhold
  • 0

Blinkede lyskilder ved wireless ø80.


Thomas Fabricius Strømlund
 Share

Spørgsmål

Hej,

Først opsatte jeg en ø80 i entreen der dæmper en lysekrone med 6 stk globe ledlyskilder.
Hvis ikke de enten er i 100% eller så lavt som dæmperen kan komme, så blinker den ret vildt til tider.
Jeg tænkte først at der er pga. lyskildernes kvalitet, mener de er af mærket airam, ikke noget jeg har yderlige erfaring med.

Men nu har jeg så opsat en ø80 mere over spisebordet, den begynder lidt at gøre det samme, der har jeg ellers isat en Osram dæmpbar lyskilde (e14). Den kan dæmpe rigtig langt ned, men står den ikke i lav eller max, så blinker den til tider.

Jeg troede ellers disse wireless hw2 dimmere skulle være toppen af poppen til LED, så kan det være rigtigt de blinker sådan?

Jeg ved man kan sætte en modstand parallelt henover for at komme det til livs, men jeg er mere til at finde fejlen end "lappeløsninger"..

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
På 19.2.2020 at 22:24 , Thomas Fabricius Strømlund skrev:

Jeg troede ellers disse wireless hw2 dimmere skulle være toppen af poppen til LED, så kan det være rigtigt de blinker sådan?

Det kommer lige så meget an på lyskilderne som det kommer an på dæmperen. Det er et gedemarked at finde noget der passer rimelig godt sammen. Og hvis det er 12volt kilder, så er endnu værre. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
22 timer siden, Kandersen skrev:

Det kommer lige så meget an på lyskilderne som det kommer an på dæmperen. Det er et gedemarked at finde noget der passer rimelig godt sammen. Og hvis det er 12volt kilder, så er endnu værre. 

Ja, jeg ved det godt.. Jeg troede sådan set bare at den opdaterede ø80 dimmer kunne klare det hele.. Men det kan den så langt fra.
Med 12V lyskilder er det min erfaring at at det er op til driveren, om hvor godt de kan dæmpes.

Men jeg må sætte en modstand indover..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
14 timer siden, Thomas Fabricius Strømlund skrev:

Jeg troede sådan set bare at den opdaterede ø80 dimmer kunne klare det hele.

Du kommer aldrig til at se en dæmper som "kan det hele" på den måde du giver udtryk for.

Mht LED kan det - "enten ikke virke", "virke nogenlunde" eller "virke perfekt". Det er ikke fysisk muligt at lave noget der altid "klare det hele", medmindre alle producenter bruger samme teknik (driver og styring) i LED og dæmper. Det kommer aldrig til at ske. Heldigvis er de fleste dog nogenlunde enige om noget af det, hvorfor man som forbruger som regel når resultatet, "virker nogenlunde". Og så lever vi (desværre) med det.
 
I 230volt LED kilder, der sidder driveren i lyskilden. Og denne kan være meget forskellig lavet, alt efter kilden/producenten, hvorfor man kan/vil få forskellige resultater.  Det er ikke anderledes for 12volt, udover driveren sidder "uden for", og i øvrig LED styringen sidder i kilden. Driveren skal stadigvæk passe til dæmperen (eller omvendt), uanset om det er 12 eller 230volt. 

Dæmpbar LED har, helt overordnet set, ikke rigtig ført meget positivt med sig, udover det er strømbesparende. Selv ikke-dæmpbar kilder kan der være problemer med ("krybe-strøm" fx der får LED´s til at lyse, når de er slukket). LED er bare kæmpe frustrationer for forbrugerne

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok