Hop til indhold
  • 0

Problemer med 230V input


Jesper Ravn
 Share

Spørgsmål

Hej,

Håber der er bare en der kan hjælpe, har haft en IHC visual controller i ca. 20-25 kørende i huset uden problemer.

Nu har jeg været så heldig af kunne købe en IHC visual 2, HW 6.2 som aldrig har været brugt, til billige penge.

Jeg har fået skiftet controllere rundt og koblet den nye controller til mine eksisterende input og output moduler, og lavet programmeringen, og næste alt virker.

MEN jeg har et enkelt 230V input modul 120B1012, som jeg ikke kan få til at give signaler til min controller :( det virkede uden problemer med min gamle controller visual 1, men efter at være skiftet over på ny controller kommer der ikke signaler fra modulet. Jeg har tjekket at der kommer signal fra signal giver til modulet, men når jeg via service view kigger på de 8 indgange kommer der ikke noget ind, ej heller reageret programmet på signalerne.

Jeg har tilsluttet modulet på indgang 2 på controlleren, på de andre 5 indgange 1, 3, 4, 5 og 6 har jeg tilsluttet 24V input moduler, som alle virker perfekt.

Jeg tænker om mit "gamle" input module, er ca. 20-25 år om det ikke virker med den nye controller, eller er der noget jeg skal gøre, eller gør forkert.

Modulet komme i visual software op som at der er 16 indgange på modulet med jeg formoder det er de første 8 indgange at der skal konfigureres for dette modul?

Nogle der kan hjælpe, hvorfor der ikke kommer signaler igennem til IHC controller?

Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
36 minutter siden, Jesper Ravn skrev:

Jeg tænker om mit "gamle" input module, er ca. 20-25 år om det ikke virker med den nye controller, eller er der noget jeg skal gøre, eller gør forkert.

Modulet burde virke med den "nye" controller, problemet kunne være en knækket ledning eller monteringsfejl.

37 minutter siden, Jesper Ravn skrev:

Modulet komme i visual software op som at der er 16 indgange på modulet med jeg formoder det er de første 8 indgange at der skal konfigureres for dette modul?

Korrekt - du skal bruge indgang 1 til 8 til det føreste 230 modul, har du flere,kan 2 stk. seriekobles og dermed bruge alle 16 indgange.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Henning,

Takker for svaret, men har faktisk "inget" alle forbindelserne mellem modul og controller igennem, så er ret sikker på det ikke er fejlen.

Jeg har faktisk set at 2 230v input moduler skulle kunne sammenkobles, men som du kan se på det vedhæftede billede findes den "ekstra" klemme til denne serie kobling ikke på mit modul, og det var det der triggede om det derfor kunne have noget med alder og kompatibilitet at gøre med gamle moduler og ny controller.

Jesper

IHC.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
17 timer siden, Allan Nissen skrev:

Det kan ikke bruges med den nye controller https://www.se.com/dk/da/faqs/FA313855/

Står der ikke netop at “gamle moduler” ikke dur og man skal anvende 120B1012.

Og det er vel sådan et Jesper har som ikke virker. Eller er det mig der ikke kan læse .

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Lige nu, Lars Jacobsen skrev:

Står der ikke netop at “gamle moduler” ikke dur og man skal anvende 120B1012.

Og det er vel sådan et Jesper har som ikke virker. Eller er det mig der ikke kan læse .

 

Jo, men modul nummer ville jeg ikke spekulere så meget i. Controller 6.1 og 6.2 hed jo også begge xxxb1400. Og de trådløse ø80 dæmpere har vel også samme nummer, selvom der kom en hw2 version.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Lars Jacobsen skrev:

Står der ikke netop at “gamle moduler” ikke dur og man skal anvende 120B1012.

Og det er vel sådan et Jesper har som ikke virker. Eller er det mig der ikke kan læse .

 

Ikke bare dig der ikke kan læse. Jeg tænkte præcis det samme. Men blev enig med mig selv om, at det nok var bedst jeg ikke tænkte dybere over det, for det kunne kun ende et sted.. Samme undren som dig, og pudsigt nok samme frygt som Allan nævner.. 
Man kan virkelig undre sig over, at LK nævner et type nummer i deres FAQ, når typenummeret er ens, og forskellen skal i stedet findes rent fysisk på modulerne :wacko: 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok