Hop til indhold
  • 0

hass.io IHC integration


thk
 Share

Spørgsmål

Hej Home Assistant assistants

Lige startet med Home Assistant og får denne besked

Unable to read project from IHC controller

Helt Classic yaml config:

ihc:
  - url: 'http://192.168.1.50'
    username: user
    password: pass

Controller: hw 6.1 Visual 2

"tillad 3. parts..." : ja

Alt andet Tado, Heos, Surepet, USG virker fint.

Er der nogen der har været nede af denne vej?

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0

Tror vi har misforstået hinanden. Id'er vises under hver fysisk enhed og ikke i funktions blokken. Jeg har i mit dokumentation aldrig lavet en visning der minder om den i LK visual hvor det er opdelt i rum.

Funktion blokken har jeg tilføjet for at tilføje det samme som LKs kunne/kan i deres, det er en udvidet visning.

Generelt er min visning jo mest tænkt som teknisk dokumentation og ikke til at hjælpe folk der roder med ha

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
7 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Tror vi har misforstået hinanden. Id'er vises under hver fysisk enhed og ikke i funktions blokken.

Det er jeg med på. Men funktionsblokken har jo også IDér. Det var derfor jeg troede du havde lavet det både for produkter (fysiske enheder) og funktionsblokkene.
Og ved godt du ikke har lavet det for HA/OH brugerne. Men det er dem (os) der har brug for IDérne. Ikke dem der "bare" roder med IHC som standard :D

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 minutter siden, Kandersen skrev:

Det er jeg med på. Men funktionsblokken har jo også IDér. Det var derfor jeg troede du havde lavet det både for produkter (fysiske enheder) og funktionsblokkene.
Og ved godt du ikke har lavet det for HA/OH brugerne. Men det er dem (os) der har brug for IDérne. Ikke dem der "bare" roder med IHC som standard :D

Ahh ja man skal da også have id på funktion blok med mere. Nu er jeg med. Det må jeg lige kigge på.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
22 minutter siden, thk skrev:

Jeg tænker bare på alm. wireless lysdæmpere. Jeg syntes ikke de fremgår af oversigten. Jeg kan se wireless tryk.

jeg er ved at undersøge det - men de enheder der indgår som sådan ikke i en standard IHC dokumentation model - jeg må se om jeg orker at udvide med alle de ting man kan oprette - det jeg har lavet er baseret på LKs egne ting - og da den nye dimmer ikke indgår i den alm. dokumentation - pga. den rs485 bus styring er det ikke lige sådan at lave - men det kan da laves.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
16 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev:

jeg er ved at undersøge det - men de enheder der indgår som sådan ikke i en standard IHC dokumentation model - jeg må se om jeg orker at udvide med alle de ting man kan oprette - det jeg har lavet er baseret på LKs egne ting - og da den nye dimmer ikke indgår i den alm. dokumentation - pga. den rs485 bus styring er det ikke lige sådan at lave - men det kan da laves.

Produktet er mig bekendt stadigvæk en IHC wireless dimmer. Den snakker bare sammen med controlleren via RS485

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok