Hop til indhold
  • 0

Styrring IHC stikkontakt


Det_Er_Madsen
 Share

Spørgsmål

Hej,

Jeg har snart slidt google op ifb. med at finde en løsning til mit problem:-) så jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig da det trods alt er et simpelt problem (regner jeg med)

Jeg har en stikkontakt i hvert rum der er "IHC enabled" det har stort set aldrig virket efter hensigten og vi har altid fundet på forskellige workarrounds (forlængerledninger er dejlige!) men hvilken funktions blok skal jeg benytte? jeg er egentlig på nuværende tidspunkt, tilfreds så længe den bare er "on/tændt" som resten af vores stik kontakter men en normal simpel kip blok skal bruge noget input antager jeg for at virke? eller er det bare mig der er helt skæv på den? (ja ved godt det er formentlig er simpelt)

 

/Alan

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Allan

Velkommen til IHC-user

Hvis du "bare" vil have strøm på den altid, så kan du bruge en "Always On" funktionsblok, men om den findes i din udgave af Visual vides ikke. Den findes ikke i den sidste nye version til Visual 3. Men hvis du har ledige input, så får du en mere fleksibel løsning ved at bruge den til at tænde/slukke din stikkontakt. Det giver god komfort at små lamper kan tændes fra døren.

Alternativet til en funktionsblok er at ændre initial værdien af udgangen.

Dobbeltklik på stikkontakten, vælg Konfigurer udgang, ændre initial værdi fra Off til On, OK

Gem projektet på PC og send det til controller. Her er jeg i tvivl om udgangen rent faktisk skifter til On, eller om det er nødvendigt at lægge et tomt projekt i controlleren først.

God fornøjelse

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 9.2.2020 at 15:02 , Henning Pedersen skrev:

Hej Allan

Velkommen til IHC-user

Hvis du "bare" vil have strøm på den altid, så kan du bruge en "Always On" funktionsblok, men om den findes i din udgave af Visual vides ikke. Den findes ikke i den sidste nye version til Visual 3. Men hvis du har ledige input, så får du en mere fleksibel løsning ved at bruge den til at tænde/slukke din stikkontakt. Det giver god komfort at små lamper kan tændes fra døren.

Alternativet til en funktionsblok er at ændre initial værdien af udgangen.

Dobbeltklik på stikkontakten, vælg Konfigurer udgang, ændre initial værdi fra Off til On, OK

Gem projektet på PC og send det til controller. Her er jeg i tvivl om udgangen rent faktisk skifter til On, eller om det er nødvendigt at lægge et tomt projekt i controlleren først.

God fornøjelse

Hvordan styres sådan en stikkontakt med dæmp? 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Aha - ja det var jo straks mere specifikt. :)

Om du dæmper et lampeudtag eller en stikkontakt er i princippet det samme, dæmperen bør under alle omstændigheder side ude i/ved tavlen. Du skal altså ikke bruge et output modul, men "bare" forbinde mellem ledningen til stikkontakten på udgangen fra dæmperen.

Håber svaret var bedre: :rolleyes:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jo og alligevel ikke helt. Det var dæmper jeg mente. Hvilken type bruger i?

3 minutter siden, Henning Pedersen skrev:

Aha - ja det var jo straks mere specifikt. :)

Om du dæmper et lampeudtag eller en stikkontakt er i princippet det samme, dæmperen bør under alle omstændigheder side ude i/ved tavlen. Du skal altså ikke bruge et output modul, men "bare" forbinde mellem ledningen til stikkontakten på udgangen fra dæmperen.

Håber svaret var bedre: :rolleyes:

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok