Hop til indhold
  • 0

Newbie, funktionsblok wireless lampeudtag


Michael Giessing
 Share

Spørgsmål

Jeg har længe prøvet at se logikken i IHC Visual, men jeg synes simpelthen ikke det er særligt logisk. Jeg har set LKs videoer på Youtube, og læse en masse herinde.

Jeg har fået monteret et Wireless lampeudtag til min eksisterende IHC-installation. Elektrikeren vidste kun hvordan han lavede det som et standalone produkt. Nu har jeg fået hevet både trykket og lampeudtaget ind i min Visual og fået det linket sammen. 

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal sætte sammen bare for at få det til at køre til helt basis brug. Altså tænd sluk. Jeg har benyttet funktionsblokken 1.2.03D Trådløs dimmer.

Under "Input" i "funktionssiden" der har jeg "reguler scenarie op", "reguler scenarie ned" og "touch op scenarie" under "Output" har jeg "regulering" og "Dimmer tændt" jeg regner med at det er en af disse jeg skal trække over til min installation "lampeudtag"

Hvordan skal jeg sætte det op for at kunne tænde, regulere op, regulere ned og slukke op kontakten. Kan det evt. gøres med kun at benytte den ene knap på trykket?

Når jeg så vil have det til at virke sammen med sluk alt, er det så en ny funktionsblok jeg skal benytte?

Findes der et sted jeg kan lære af at læse, eller er der en der lige vil skære ud i pap for mig hvordan jeg skal få det til at virke. 

På forhånd mange mange tak :) 

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

IHC er faktisk meget logisk, hvis der sker dit så gør dat. Men når der er "sagt" så kan tankegangen bag LK´s funktionsblokke godt være svær at gennemskue. Jeg har da også taget konsekvensen og lavet mine egne blokke.

Hvis du har set alle videoerne og læst meget herinde, så vil mene du bør skaffe dig noget undervisning.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har forstået princippet i at pilene peger den vej hvor man skal trække funktionerne hen. Men jeg er i tvivl om jeg kan få alle funktionerne ind på et tryk. Det er der på mine fortrådede kontakter og dimmere, men det er ikke samme funktioner som der er på wirelessprodukterne. Men når det så er sagt, findes der noget god undervisning et sted?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 minutter siden, Henning Pedersen skrev:

Jeg kan godt undervise dig, men da jeg arbejder professionelt med IHC kan jeg ikke gøre det gratis.

Jeg bruger gerne teamviewer, hvor vi samtidigt taler sammen via telefon, så får du både 1 til 1 undervisning og får typisk løst et par af dine problemer.

Hej Henning

Skriver lige til dig privat, det kunne jeg bestemt godt være interesseret i. Jeg er ikke total IT-mongol, men jeg tror dog stadig at selve forståelsen af opbygningen mangler, så det kan godt være at en time eller to for det grundlæggende princip vil være givet godt ud, og selvfølgelig er der ingen der arbejder gratis. Det er helt forståeligt :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok