Hop til indhold
  • 0

Sætte tidspunkt på Timer i IHC, via Openhab


thomasbirk
 Share

Spørgsmål

Hej alle sammen,

Tak for et super godt forum!

Er der nogen der ved hvordan man kan ændre/stille tidspunktet igennem Opehab, på en Timer i ihc? 

Jeg Kan sagtens udlæse tidpunktet via en datetime channel i things, Men hvordan skriver jeg minutter og timer til den?

Forestiller mig evt. et number item for både timer og minutter.

På forhånd tak!

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det burde du kunne med een item, når det er Datetime type. Jeg har ikke selv prøvet det.
Problemet er at skrive det. Der skal du via en rule (vil jeg tro) og fortælle derigennem om det er time, minutter eller sekunder du vil ændre.. Jeg er ret sikker på der må være nogle eksempler på openhab community, da der ikke burde være forskel om det er IHC eller andet udstyr. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det kan du også, men nok ikke uden rules.. 
Prøv at søg efter "alarm clock" eller "time settings" i openhab commnuity habpanel. 

Fx:

https://community.openhab.org/t/display-fixed-time-off-day-ruleset-in-the-habpanel/86315

Eller denne, (tysk). som faktisk ser ud som om den bruger flere items. 

https://community.openhab.org/t/individual-alarm-clock-for-each-day-of-week-with-adjustable-duration/23448

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
18 timer siden, thomasbirk skrev:

Dem du nævner er jeg stødt på også, De er desværre bare for kompliceret til at jeg evner og modificere dem til formålet.

Prøv evt at spørg i openhab community.. Der sidder nogle rimelig hardcore mennesker der. 
Jeg er lige ved at tro, at du burde kunne gøre det fra et sitemap med step commandoen. Hvis jeg får tid i dag, så skal jeg prøve at bore lidt mere i det. Jeg er ikke i tvivl om, at der findes en rimelig nem løsning.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok