Hop til indhold
  • 0

Trådløs bus / dæmper forbindelse i Visual


Markus Bruun Rasmussen
 Share

Spørgsmål

Hej.

Jeg kan ikke helt hitte ud af hvordan jeg forbinde den trådløse bus / dimmer (FB 1.2.04.e) med et trådløst lampeudtag, således at det kan dæmpes manuelt? Det er somom der mangler nogle funktioner, som er i den fortråede lysdæmper (Fb 1.2.02.c)

Kan den kun bruges med scenarier med forudbestemte værdier?

1061358_wirelessihc.thumb.PNG.82d457ca4cb86317cbd7d6bd8f5ca493.PNG

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
2 minutter siden, Kandersen skrev:

Det ser umiddelbart sådan ud med det screendump du har taget. Så svaret må være ja. 
Men er det et problem?

Mit ønske var at:
1 tryk, kip
Hold inde: dæmp op
Slip og hold inde igen: dæmp ned.

Dette kan jeg gøre med den fortrådede FB, men ikke med den trådløse? Den fortrådede har heller ikke natdrift funktionen, eller scenarier. Det er lidt somom der mangler en hvor de er blevet lagt sammen. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Kunden har desværre ingen indflydelse på lysniveauet med LK´s funktionsblokke, da niveauet fastlægges af programmøren (Dig)

Et langt tryk vil skiftevis regulerer lysniveaut op og ned. Men det virker kun i den virkelige verden, IKKE under simulering.

Prøv at lave en prøveopstilling, så kan du se hvordan det virker.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
52 minutter siden, Henning Pedersen skrev:

Kunden har desværre ingen indflydelse på lysniveauet med LK´s funktionsblokke, da niveauet fastlægges af programmøren (Dig)

Et langt tryk vil skiftevis regulerer lysniveaut op og ned. Men det virker kun i den virkelige verden, IKKE under simulering.

Prøv at lave en prøveopstilling, så kan du se hvordan det virker.

Aha! Så det fungere faktisk, selvom man ikke kan se det i simuleringen? 

Men hvordan linket jeg funktionsblokken sammen med dæmperen? For jeg synes kun at jeg på output delen i FB'en har scenarier eller signaler til visual eller LED på kontakt?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Kandersen skrev:

Men du har jo ikke flyttet nogle scenarier over på dæmperen. Før det, så sker der ikke ret meget ;)

Men scenarierne er jo præ-definerede af mig selv inde koden, f.eks. 100% og 30% scenarier. Det jeg ønsker er at kunne dæmpe på kontakten, og der kan jeg ikke finde det korekte output-modul i denne FB, modsat den trådede som har begge outputs, hhv. juster op og ned.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 minutter siden, Markus Bruun Rasmussen skrev:

Men scenarierne er jo præ-definerede af mig selv inde koden, f.eks. 100% og 30% scenarier. Det jeg ønsker er at kunne dæmpe på kontakten, og der kan jeg ikke finde det korekte output-modul i denne FB, modsat den trådede som har begge outputs, hhv. juster op og ned.

Reguleringen foregår via scenarielinkene, prøv at bygge det. :)

Du kan i øvrigt indstille blokken til at fremkalde det sidste niveau, dermed giver du kunden lidt indflydelse, selv om jeg ikke syntes det er smart.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
11 minutter siden, Henning Pedersen skrev:

Reguleringen foregår via scenarielinkene, prøv at bygge det. :)

Du kan i øvrigt indstille blokken til at fremkalde det sidste niveau, dermed giver du kunden lidt indflydelse, selv om jeg ikke syntes det er smart.

Altså jeg kan se at funktionsblokken gør det jeg beder den op. Funktionen lysdæmperstatus ændres og viser det som den burde vise. Ligeledes lysdæmper tændt = ON/OFF følger med, men over på dimmer lampeudtaget sker der intet. Den regulere ikke op eller ned, den tænder heller ikke.

Test123.thumb.PNG.b8b83fe7b922342a31bf0dc022d29ab5.PNG

 

Hvis jeg istedet bruger FB'n til en fortrådet, så makker den ret. 

Virker.thumb.PNG.e9c5c7fb09af5fa3f6373e4e49e094b3.PNG

 

Det er højest sansygelig min fejl, men F1 hjælpen gør mig ikke klogere. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 minutter siden, Markus Bruun Rasmussen skrev:

Hvis jeg istedet bruger FB'n til en fortrådet, så makker den ret. 

Korrekt - men så skal du ALTID lave langt tryk for at dimme lyset op til det niveau du ønsker.

Wireless dimmer virker IKKE korrekt i alle situationer i simulering.

Hvis du er i tvivl - og det er du - så byg en testopstilling, det har redet mig mange gange.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok