Hop til indhold
  • 0

Controller på Lan forfra


Thomas.Th
 Share

Spørgsmål

Hej.. det er flere år siden jeg har været i min controller. Og nu vil jeg gerne.

jeg har sat en win pc til via USB og vil ind i administrator.. når jeg prøver sker dette
hvad gør jeg så? Jeg har fiber fra altibox og har ikke pillet ved nogle porte(er i tvivl om hvordan man gør)

er der en der kan guide mig igennem opsætningen fra a-å?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0
Lige nu, Thomas.Th skrev:

Jo har ændret det i administrator gennem USB ude i controller og nu vil jeg gerne tilgå den inde på kontoret istedet  for at skal sidde i garagen.

kan bare ikke logge ind på controller med det indtastede ip

Jo men du er sikker på den ip du har indtastet ikke bruges af andet i dit netværk?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis du ændre Controlleren IP adresse - eller anden netværks indstillinger skal den genstartes.

 

Og tjek lige dine IP adresser hvad routeren tildeler. Hvad din PC har og hvad du konfigurere i Controlleren. De bør nok alle være på samme net. 192.168.10.x

Og controllerens IP adresse skal ligge i et område som Routerens DHCP ikke tildeler nogen enheder.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

efter en uge hjemmefra pga arbejde, roder jeg lidt mere i det nu.

Jeg har nu fået lov til at tilgå Controller(fandt ud af jeg brugte forkert lk visual software) fra kontoret i varmen via mit lokale net. 

I administrator er der under "adgangskontrol" mulighed for at vinge nogle tilladelser af.. ''

Jeg vil gerne vinge "åben for tredjepart produkter" af men de er grå og kan ikke tilvælges.

Er der krav til controller før dette er muligt?

tænker de skal vinges af for at jeg kan integrere ihc med Home Assistant/hass.io!?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Thomas.Th skrev:

efter en uge hjemmefra pga arbejde, roder jeg lidt mere i det nu.

Jeg har nu fået lov til at tilgå Controller(fandt ud af jeg brugte forkert lk visual software) fra kontoret i varmen via mit lokale net. 

I administrator er der under "adgangskontrol" mulighed for at vinge nogle tilladelser af.. ''

Jeg vil gerne vinge "åben for tredjepart produkter" af men de er grå og kan ikke tilvælges.

Er der krav til controller før dette er muligt?

tænker de skal vinges af for at jeg kan integrere ihc med Home Assistant/hass.io!?

Nej det tredjepart er LKs ikke færdigbagte samling af de andre api'er - HA bruger de samme som service view

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

burde jeg kunne se controlleren inde i min router? altså under instillingerne til min router har jeg en fane der hedder "enheder på dit netværk" men der fremgår controlleren ikke ..

Controlleren er sat til en switch og når jeg går ind i switchen kan jeg se porten controlleren er sat til samt mac adresse. men den er ikke oplyst med ip. og det undre mig. kan godt tilgå controlleren på det lokale net

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 minutter siden, Thomas.Th skrev:

burde jeg kunne se controlleren inde i min router? altså under instillingerne til min router har jeg en fane der hedder "enheder på dit netværk" men der fremgår controlleren ikke ..

Controlleren er sat til en switch og når jeg går ind i switchen kan jeg se porten controlleren er sat til samt mac adresse. men den er ikke oplyst med ip. og det undre mig. kan godt tilgå controlleren på det lokale net

Nej da enheder jo ikke "trækker" en IP via DHCP men bare har den statisk - derfor er det også meget vigtigt at du vælger en der ligger uden for DHCP range.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Nej da enheder jo ikke "trækker" en IP via DHCP men bare har den statisk - derfor er det også meget vigtigt at du vælger en der ligger uden for DHCP range.

Ok, så når jeg har givet controller ip: 192.168.10.199 så er det forkert?

skal jeg i stedet give den over x.x.x.200 eller under x.x.x.99?

 

54BBB7AF-59F3-489E-B04D-1B9E5C546C61.jpeg

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok