Hop til indhold
  • 0

820B1250 LED Dimmer - kommunikationsfejl.


pshdo2
 Share

Spørgsmål

UPDATE:

Controlleren skal have firmware 03.03.33 eller senere for at LED dimmeren virker!

 

Jeg får en kommunikationsfejl ved link af den nye 1250 LED dimmer.

Nyeste firmware .23 i min V3 - 7.1 controller.

Nyeste programmerings software 04.70.03

Hvad er det jeg overser?

Helt kort fortalt har jeg:

* under en meter skærmet kabel.

* kablet er forbundet med skærm i begge ender til minus på hhv. controller og på 1250 modulet (højre klemme).

* endemodstand på 120ohm monteret mellem RS485+ og RS485- direkte på dimmerens klemmer.

* 24VDC på forsyningsklemmerne til venstre for RS485.

Dimmeren virker ved tryk på knapperne på fronten, og er fint forbundet til L N og udgang til nogle LED lyskilder.

Men uanset hvad jeg prøver, så får jeg bare kommunikationsfejl?!?

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0

Sikkert et dumt spørgsmål, men Skal skærmen forbindes i begge ender? Mener jeg husker noget med svævende stel.
En af dem der testede de nye dimmere skrev her på sitet noget om en FW 03.03.24 , som ikke er officiel ( eller jeg kan ikke finde den).

03.03.23 har jo været fremme længe..

Jeg skal også i gang-kan du se hvilken FW der ligger på din nye dimmer 1250? 
 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg er ikke sikker på hvor jeg skal finde det info om firmware på dimmeren...

På æsken står der: x1-2020-015  67.10

Det kunne give god mening med ny firmware, specielt hvis LK havde lagt den ud, men LK beskriver selv at svjh. både .21 og .23 firmware vil virke...

- til gengæld har de lagt ny software ud, der angiveligt virker til LED Dimmeren...

Som jeg læser det, skal skærmen forbindes i begge ender.

- men det koster selvfølgelig ikke noget at fjerne forbindelsen til skærm ved controlleren...:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Når jeg går ind i link vinduet i Visual, og vælger enheden, og så trykker på LINK-knappen, så står der i bunden af vinduet der åbner "Kommunikationsfejl"...

Uanset om jeg trykker på knapperne på dimmeren eller ej...

Jeg har i øvrigt nu også afprøvet med skærm monteret i begge ender, i den ene ende, i den anden ende og helt uden skærm.

- intet af det virker...

Der er selvfølgelig den mulighed at enten min controller har et problem på RS485 porten, og ellers min nye dimmer ikke fungere som den skal...

- men gad vide hvordan man finder ud af om det er det ene eller det andet...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det LK skriver på hjemmesiden er at Visual programmet i ver. 03.04.70 nu understøtter den nye Dimmer.

Hvis man kikker nærmere efter i vedhæftede vejledning kan man se at der benyttes en firmware 3.3.29 i controlleren:

image.png.dc1d3a4d3296cb2f6408edddfd5cf7f5.png

 

Lidt pudsig, men dog typisk LK for der findes kun en 3.3.23 på deres hjemmeside:

image.png.ef8f3d1837d7d468ea82a87b416db705.png

 

Så selvom Visual Softwaren nu supportere den nye dimmer skal der nok lige en nyere firmware til også.

Og den har de sikkert "glemt" at ligge på hjemmesiden, ups...

Faktisk lidt utroligt idet den jo er mindst 3 måneder gammel , jvfr. billedet.

 

019D909522_01_DK.pdf

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Lars Jacobsen skrev:

Det LK skriver på hjemmesiden er at Visual programmet i ver. 03.04.70 nu understøtter den nye Dimmer.

Hvis man kikker nærmere efter i vedhæftede vejledning kan man se at der benyttes en firmware 3.3.29 i controlleren:

image.png.dc1d3a4d3296cb2f6408edddfd5cf7f5.png

 

Lidt pudsig, men dog typisk LK for der findes kun en 3.3.23 på deres hjemmeside:

image.png.ef8f3d1837d7d468ea82a87b416db705.png

 

Så selvom Visual Softwaren nu supportere den nye dimmer skal der nok lige en nyere firmware til også.

Og den har de sikkert "glemt" at ligge på hjemmesiden, ups...

Faktisk lidt utroligt idet den jo er mindst 3 måneder gammel , jvfr. billedet.

 

019D909522_01_DK.pdf 1 MB · 2 downloads

Når man ser på det vedhæftede, så er der et menupunkt i administrator view som slet ikke findes i .23, nemlig punktet "2 kanals led dimmer" lige under SMS senderen. :-D

sååååå....  Det er nok der forklaringen er... ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
14 timer siden, Allan Nissen skrev:

På facebook skriver Søren Lundgren fra LK at det er fw.33 der skal bruges. Gad vide hvornår de vil gøre den tilgængelig?

Jeg vidste ikke at han er fra LK.

Dvs. de har lagt 70 softwaren ud som virker, men ikke .3x firmwaren der også skal benyttes... ?!?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
15 timer siden, pshdo2 skrev:

Har du kontakt til din dimmer??

- og hvad er firmwaren i din controller så ?

Desværre nej. Min controller gik i fejltilstand, da jeg forsøgte at loade det nye projekt med 1 stk. modbus tavledimmer.
Det en time at få den op igen med projektet før Modbus dimmeren.

Så jeg venter til LK giver en ny FW.

Venligst hold os opdateret når du får svar fra LK.

En af testerne ( Henning ) fik en 03.03.24 . Hvis den så hedder .33 nu,  så ....

Er skuffet over den manglende information. Vi er helt til grin for vores egne penge..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
16 minutter siden, pshdo2 skrev:

Ja det er en lidt skidt start med den ellers spændende nye enhed...

Min controller vil slet ikke modtage projektet, sikkert fordi jeg ikke har kontakt (Link) til dimmeren...

 

Fik denne besked: “ Kontrolleren kan ikke indlæse projektet. “   Derefter gik controlleren i fejl tilstand. Så ingen af os er lykkedes med at få et projekt med modbus dimmer lagt på kontrolleren ? Men du kan vel ikke få kontakt til dimmeren før dit “ dimmerprojekt “ er lagt på kontrolleren.  :angry: ?Går en lang tur med naboens hund-det kan jeg da finde ud af.
 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nej, jeg kan ikke linke med dimmeren.

Jeg kan styre den på knapperne på fronten, men det er konen bestemt ikke imponeret over...

Jeg har revet en anden Schneider LED dimmer ud af tavlen, sammen med det udgangsmodul jeg benyttede til at styre den, i forventning om at jeg nu kunne lave noget langt mere lækkert... og det kommer nok, det blev bare ikke lige denne weekend... Så nu kan lyset styres fra min el-tavle indtil ny firmware er frigivet...

- som sagt, konen er ikke imponeret!

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
15 timer siden, Allan Nissen skrev:

På facebook skriver Søren Lundgren fra LK at det er fw.33 der skal bruges. Gad vide hvornår de vil gøre den tilgængelig?

Syntes det er “sjovt” som LK nu pludselig har en (lukket/hemmelig) ekstra informationskanal, hvor alting pludselig skal gå igennem. Hvis man nu har valgt at ens data og privatliv IKKE skal i kløerne på amerikanske tech virksomheder.

Har du et link eller kan citerer Søren udtalelse. 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 minutter siden, Lars Jacobsen skrev:

Syntes det er “sjovt” som LK nu pludselig har en (lukket/hemmelig) ekstra informationskanal, hvor alting pludselig skal gå igennem. Hvis man nu har valgt at ens data og privatliv IKKE skal i kløerne på amerikanske tech virksomheder.

Har du et link eller kan citerer Søren udtalelse. 

 

 

8B285037-CE4C-42A4-9E92-331150B4A1D1.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 hours ago, Lars Jacobsen said:

Den benytter med meget stor sandsynlighed IKKE modbus, men LK’s egen proprietære protokol på RS485

Ja ... givet at LK investerer ganske lidt i IHC, så er det svært at forestille sig at de ville vælge at implementere modbus for det er en noget større opgave end at hive en protocol de allerede har i skuffen op. Jeg glæder mig til nogen sætter en analysator på.

Jeg tænker at det taler for at de enten har udvidet den RS485 protocol de bruger til at snakke med SMS modemet eller også har valgt at tage den wavenis protocol som bruges til wireless og pakke den ind i en wrapper og sende den hen over RS485. På den måde kan softwaren til DIN dimmeren ligne den til Ø80 wireless ret meget. De vil så også have den fordel at andre ikke kan lave konkurrerende dimmere fordi wavenis protocollen er krypteret (indtil nogen finder ud af at udlæse firmwaren fra en dimmer).

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
13 timer siden, pshdo2 skrev:

Jeg har fundet en enkelt fejl, og det er i serviceview, der kommer den nye dimmer slet ikke ind..

Ok, virker den ellers til dine forventninger? Min er godt nok i service view som den skal være, den er linket i Visual men i Admin kan jeg ikke se HW nummer, bootloader og software version.

Jeg har lavet FW opgradering af dimmer med succes, så det er lidt mystisk.

Laver lidt fejlfinding i løbet af dagen..

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok