Hop til indhold
  • 0

kan ikke tilgå via lan


K.kjaer
 Share

Spørgsmål

Hejsa 

jeg har haft strømmen fra systemet et par timer. (ombygning af tavle). Nu kan jeg ikke komme i kontakt med controlleren via lan, kan godt via usb. 

controleren har fast IP fra routeren. Har prøvet at skifte IP adresse begge steder.

når jeg prøver at ping'e kommer dette svar, reply from 192.168.1.13: destination hodt unreachable. ping statistik sent=4 received=4 lost=0.

jeg kan se controlleren på netværket.

 

nogle der har nogen ide om hvad jeg gør galt?

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
6 minutter siden, K.kjaer skrev:

reply from 192.168.1.13: destination hodt unreachable. ping statistik sent=4 received=4 lost=0.

Ehh giver ikke mening.. Host unreachable, men alligevel får du 4 pakker retur?
 

7 minutter siden, K.kjaer skrev:

jeg kan se controlleren på netværket.

Hvordan kan du se controlleren på netværket?
Prøv evt at giv den et andet IP nummer, og se om det skifter. Jeg kunne godt mistænke at det du ser er en cachet liste, hvis det er i din router. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er nogle lidt mærkelige IP der vises i dit Ping billede.

Du er sikker på din controller har IP 192.168.1.200 ? 
Pg din gateway så har 192.168.1.185 ?

Normalt vil din gateway være 192.168.1.1 og din controller på 192.168.1.3 (med mindre du har ændret den til 192.168.1.200).

send gerne et screenshot fra controllerens Netværks side hvor det fremgår. Controlleren kan godt gå i “spunk” og kræver en reset. (Altså ikke bare en genstart). Så prøve evt. med reset firmwaren fra download sektionen her på sitet.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
48 minutter siden, Lars Jacobsen skrev:

Det er nogle lidt mærkelige IP der vises i dit Ping billede.

Du er sikker på din controller har IP 192.168.1.200 ? 
Pg din gateway så har 192.168.1.185 ?

Normalt vil din gateway være 192.168.1.1 og din controller på 192.168.1.3 (med mindre du har ændret den til 192.168.1.200).

send gerne et screenshot fra controllerens Netværks side hvor det fremgår. Controlleren kan godt gå i “spunk” og kræver en reset. (Altså ikke bare en genstart). Så prøve evt. med reset firmwaren fra download sektionen her på sitet.

 

Tror heller ikke controlleren har den ip.

Dog er 192.168.1.185 den maskine du pinger fra, da den ikke kan fange destination Ip adressen.

 

Prøv at kør det program jeg snakker om, for at scanne dit netværk og finde din IP.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak i 2, er som altid fascineret og betaget af hjælpsomheden herinde :-)

Min IHC administrator er sat op med den korrekte IP-adresse 192.168.1.4. Det har virket i 3 år inden. Jeg prøvede at ændre denne til .200 for at se om det hjalp men desværre.

192.168.1.185 er ip-adressen på den pc jeg ping'ede fra. Min gateway hedder korrrekt 192.168.1.1.

Min router (Unifi Controller) viser at der ikke er connected noget på ip adresse 192.168.1.200, det samme gør en IP Scanner. Ej, heller på ip .4 når jeg retter tilbage igen.

Jeg prøver lige at køre IP reset FW'eren og se om det hjælper.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 9.4.2021 at 09:04 , Lars Jacobsen skrev:

Det er nogle lidt mærkelige IP der vises i dit Ping billede.

Du er sikker på din controller har IP 192.168.1.200 ? 
Pg din gateway så har 192.168.1.185 ?

Normalt vil din gateway være 192.168.1.1 og din controller på 192.168.1.3 (med mindre du har ændret den til 192.168.1.200).

send gerne et screenshot fra controllerens Netværks side hvor det fremgår. Controlleren kan godt gå i “spunk” og kræver en reset. (Altså ikke bare en genstart). Så prøve evt. med reset firmwaren fra download sektionen her på sitet.

 

Endelig tog jeg mig sammen til at få set på dette.

Men jeg er nu på FW03.03.37. Skal jeg nedgradere først for at kunne bruge disse "reset-ip" fw?

Og til hvad evt.? og hvordan? :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det lyder til at være den nye ver. 3 controller.

så findes der kun denne reset firmware:


Husk at tage en backup af dit kørende program/projekt inden du loader. 
Og på spørgsmålet med hvordan man bruger dem, så prøv at læse vejledningen der installeres sammen med Visual i din Start menu. Men det er “bare” at starte firmware loaderen og følge guiden. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok