Hop til indhold
  • 0

tilføj IHC tryk


Ren+e
 Share

Spørgsmål

Hej

Er der en der kan hjælpe mig med at tilføje er IHC 2slutte tryk til Home assistent

Alle min lampeudtag , relæ m.m. er kommet ind men jeg kan ikke tilføje et tryk

jeg har læst man skulle gøre sådan :

 

ihc:
  - url: 'http://192.168.1.3'
    username: admin
    password: admin
    auto_setup: true
    info: true
    
binary_sensor:
  - platform: ihc
    ids:
      3063388: 
        name: tryk

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

25 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
59 minutter siden, Ren+e skrev:

Du skulle vel ikke vide om HA kan sende begge , altså så jeg kan aktivere et ihc tryk fra home assistent ?

Nu er det ikke fordi jeg ved fantastisk meget om HA. Men hvorfor skulle du have behov for at aktivere trykket fra HA? Ville det ikke være mere korrekt, at aktivere det som trykket normalt aktivere? (hvad enten det er et produkt eller en funktionsblok). Jeg formoder at HA er ligesom openhab på dette punkt, da de begge arbejder med reourceID. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Altså et IHC scenarie der aktiveres fra en tryk knap i HA ?
Så er det "bare" selve scenariet du skal trigge fra HA.

IHC tryk -> Scenarie_xxx i IHC controlleren. Virker helt normalt også uden HA.
HA tryk -> Scenarie_xxx i IHC controlleren. Det vil gøre præcis det samme. 

Jeg tror det som du spørger om er:
HA -> IHC tryk -> Scenarie_xxx 
Det vil som sagt virke, men er lidt unødigt, når du kan trigge scenariet direkte.

Men det er muligt jeg misforstår..  

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu er jeg ikke HA mand, men primært openHAB. Min opfattelse af HA er dog, at det er samme princip. Dvs det arbejder med resourceIDére i Visual programmet. 
Det betyder, at alt hvad der har et resourceID i Visual, det kan du påvirke på een eller anden måde udefra, (via Home Assistant, OpenHAB osv). 

Til gengæld er jeg blevet lidt i tvivl om scenarier i Visual overhovedet har et resourceID. Jeg bruger det ikke selv, da jeg påvirker produkterne eller FBérne direkte, og egentlig ikke har gjort så meget ud af scenarier. Dvs hvis en funktionsblok starter et scenarie, så er det funktionsblokken (input) som jeg påvirker. Og dermed ikke direkte på scenariet.

Med Dimmerne er det lidt anderledes, for der kan jeg påvirke produktet (Dimmeren) direkte i den % sats jeg ønsker at sætte den i. Det betyder, at i det tilfælde der bruger jeg sådan set openhab til logikken (eller hændelsen som det rettelig hedder). Fx hvad en Dimmer skal tænde på, i det øjeblik den bliver påvirket, det har jeg bestemt via Bindingen (openhab).  Hvis jeg skulle gøre det samme med logikken i IHC, så skulle jeg påvirke funktionsblokken, fordi det er der scenariet (samme % sats) ligger i. 
Derfor tror jeg faktisk ikke scenarier i Visual har en resourceID. Men det er hurtigt at tjekke ved at åbne Visual og tjekke om scenariet har en resourceID, ligesom du tjekker andre resourceIDére i Visual. (Hvis jeg husker det, så skal jeg prøve det i aften). 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så har jeg fået lagt FB ind som Light (skal de det?)

 

    binary_sensor:
      - id: 4614748
        name: x_slukalt
        inverting: false
        note: v
        position: v
        type: light
      - id: 4644625
        name: x_velmostsce
        inverting: false
        note: v
        position: v
        type: light
      - id: 8449372
        name: x_kokken
        inverting: false
        note: v
        position: v
        type: light

 

hvordan får jeg aktiveret den ? under automation har jeg gjort sådan (det virker dog ikke)

image.thumb.png.a1440e92c5ee817f7b4b9875ec0c8060.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du skal ikke tilføje id'et som en binær sensor - det vil ikke virke. Du kunne tilføje det som switch, men så skal du selv huske at slukke for signalet igen efter x ms. Men: du bør i stedet bare kalde servicen ihc.pulse, da den præcis simulerer et "tryk".  Dette kan du gøre fra en automation eller script.

service: ihc.pulse
data:
  ihc_id: 1234567

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

# Prøv dette i yaml, det virker.

  - url: 'http://192.168.1.3'
    username: ihc_username
    password: ihc_password
    info: true
    binary_sensor:
      - id: 4614748
        name: x_slukalt_udgang_værksted
        inverting: false
        note: v
        position: v
        type: light

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok