Hop til indhold
  • 0

Problemer med ethernet opkobling


Coralreef
 Share

Spørgsmål

Jeg bøvler en del med at komme på min controller, uanset om det er visual(hente/uploade program) eller serviceview mm i browser. Ved ping timer cirka 50-100% ud... Jeg har prøvet både med direkte kabel og wifi, samme resultat. Jeg har controlleren helt standard sat op, på en fast IP og port 443. Min IHC app på iPhone melder samme problem med at hente seneste config ned. USB køre perfekt men er træls, og har prøvet firmware upgrade, tage strømmen osv osv. 

Nogen gode fejlfindings tips ?

Fik også denne fejl i dag ved upload fra visual - nogen der kan afkode den ?

Anmærkning 2020-01-04 101237.png

Link til kommentar
Del på andre sites

16 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
3 minutter siden, Coralreef skrev:

Ift SD kort kan man så smide enhver størrelse i - og skal det formateres først ?

Du kan køre uden.

Men hvis det virker via USB lyder det jo som noget netværk. Du har ikke kommet til at give din ihc controller en IP som også bruges til andet. Hvis du slukker din controller og pinger IP er der så svar? 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
9 hours ago, Coralreef said:

Men det undre mig, at IHC controlleren ikke fremgår af LAN oversigten i min router - kan se alle PCere, Chromecast, ipads og hvad ved jeg ellers i listen.

IHC Controlleren bruger statisk IP adresse - adressen konfigureres i controlleren. De fleste andre devices bruger dynamiske IP adresser (vha. DHCP protocollen) som uddeles af din router. Routere viser ofte kun devices som har dynamisk IP adresse (dvs. kun IP adresser som routeren har uddelt).

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
57 minutter siden, Coralreef skrev:

Ja det har i nok ret i - ift DHCP og visning i routeren.

Lige tilbage til SD kortet - jeg har søgt men syntes ikke at kunne finde svar som er entydige:

1. Kan alle slags SD kort benyttes?

2. Skal det have en special formatering ?

1. Ja vil jeg mene

2. Ja mener det er ext2 Linux men kan ikke lige huske det.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
22 timer siden, Coralreef skrev:

Har lige sat et nyt 4GB i og genstartet, kan faktisk komme på nu med ethernet men det er ustabilt og ping ligger på 10ms(alt andet i huset på 1ms!).

Jeg benytter .110 på controlleren og pt. kan jeg ikke engang se den i routeren som en del af mit LAN.

Noget er helt helt galt :) !

Jeg kom lige til at tænke på at hvis din IHC controllers IP ligger i samme område som din router bruger til at tildele DHCP addresser, så kan du risiker at routeren tildeler IHC controllerens IP til en anden enhed, og dermed får du en IP conflict, som godt kan give en fejl som du beskriver her.

Hvis f.eks. din router tildeler IP addreser i områdt x.x.x.11-100, så skal IHC controlleren have en IP addresse is området x.x.x.2-10 eller x.x.x.101-255. Jeg går i dette eksempel udfra at routeren har IP addressen x.x.x.1.

Vær opmærksom på at i nogle router er addresserne i området x.x.x.2-10 prekonfigureret til indgående services som mail, web etc.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
6 minutter siden, Coralreef skrev:

Kan desuden se at der ikke er sat DNS server op i routeren, de står bare til 0.0.0.0 - nu er jeg ikke så skarp på den del, men bør der ikke anføres enten Eniig Fibers DNS eller måske bare Google public 8.8.8.8 og 8.8.4.4 ?

Du behøver ikke have DNS server sat op i routeren. DNS bør dog være sat der hvor du definer DHCP scopet, således at de enheder som bruger DHCP også kan få DNS server IP'erne fra din router. På enheder med statisk IP skal du manuelt sætte DNS.

Om du bruger Eniig's eller googles DNS server er lidt ligegyldigt. Hvis du bruger mange google services kan det være en fordel at bruge google's DNS, men hvis du mest bruger danske services, er Eniig's bedre. Du skal dog have fat i rimeligt præcise måle værktøjer for at se en forskel.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok