Hop til indhold
  • 0

Forbrugsmåler


Bjarne Sørensen
 Share

Spørgsmål

Godt nytår til jer alle.

Min vandmåler giver en puls pr 10L.
På min iPad har jeg visning for forbrug alle dage, uger, måneder osv.

@Lars Jacobsen Har været meget hjælpsom og lavet en fed funktionsblok (el-måler ver 5.1 til dette).

Jeg vil dog gerne have vist forbruget i liter (hele 10 liter) i mandag-søndags-visning. Og alt andet i M3.

Det har jeg indtil videre løst ved at bruge 2 blokke, hvor jeg har redigeret den ene til at regne i 10l. Men jeg vil gerne forsimple min .vis fil.Vandmåler liter-M3 visning. (El måler ver. 5.1).ifb

Men jeg kan ikke gennemskue hvordan jeg får månederne til at vise det i M3, altså dividere, jeg ikke kan taste 0,001 ind som konstant når jeg redigerer FB'en.

Er der nogle af jeg der kan hjælpe mig videre?

Vedhæftet blokken jeg roder lidt med og hvordan det ser ud på min iPad.

IMG_0384[1].PNG

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
8 timer siden, Lars Jacobsen skrev:

hmmm kan se min FB her i 2020 har 10 års jubilæum.

Jeg skal se om ikke jeg kan fixe så man får vise ugedage i bedre "opløsning" (i liter) og så måneds visningen i hele m3 (som nu)

Lars du er bare en knag :)

Jeg glæder mig til at se hvordan det laves, jeg gætter på at der skal trylles lidt med de tal i de første par underprogrammer også ^_^

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Bjarne.

Har endelig fået åbnet en PC med Visual og kikket lidt på det.

Det er ikke helt nemt at lave visning i L (10L) og M3 på samme tid da visual programmet jo ikke kan gange og dividere. Jeg skal derfor også nærmest lave dobbelt af alting internt i FB´n og den blive derfor meget stor og uoverskuelig.

Så din løsning  med at have 2 FB´r hvor den ene så tæller liter (10L) og den anden M3, og hvor du så selv vælger hvilke n FB og tal du vil bruge og vise på iPad´n er nok den bedste. Jeg laver ikke lige en version der kan vise begge dele - desværre.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 12.1.2020 at 17:26 , Lars Jacobsen skrev:

Hej Bjarne.

Har endelig fået åbnet en PC med Visual og kikket lidt på det.

Det er ikke helt nemt at lave visning i L (10L) og M3 på samme tid da visual programmet jo ikke kan gange og dividere. Jeg skal derfor også nærmest lave dobbelt af alting internt i FB´n og den blive derfor meget stor og uoverskuelig.

Så din løsning  med at have 2 FB´r hvor den ene så tæller liter (10L) og den anden M3, og hvor du så selv vælger hvilke n FB og tal du vil bruge og vise på iPad´n er nok den bedste. Jeg laver ikke lige en version der kan vise begge dele - desværre.

 

Hej Lars.
Tak fordi du gav det et kig, jeg kan sagtens køre videre med samme løsning som jeg bruger nu.
Er der forresten ikke noget med at gange og divider er indført i Visual 3?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok