Hop til indhold

Nilan Connect


Soeren65
 Share

Recommended Posts

Blev først i sidste uge klar over at Nilan nu udbyder Nilan Connect så man kan tilgå og styre anlægget udefra via eks. en android mobil. Vi er bortrejst 2 x 2-3 mdr. hver vinter, og sidste gang vi kom hjem var huset klamt og indelukket fordi vores Nilan anlæg havde slukket sig selv grundet en banal fejl. Anlægget kan åbenbart ikke selv finde ud af at genstarte selv om fejlen bare kan afstilles ved at trykke et par gange på panelet. Er klar over at med Nilan Connect skal man alligevel have en hjælper til at gå ind i huset og trykke alarmen væk, men så ved man da i det mindste at anlægget er gået i stå. 

Ved nogen om man kan nøjes med et Nilan Connect basismodul når man har et CTS602 styret anlæg eller skal man også have switchen?

Skiftede for et par år siden vores gamle trådede gulvvarmestyring til et trådløst system. Havde jeg dengang vidt at Wavin blev uderstøttet, ja så havde jeg klart valgt dette, men nu faldt valget på et Roth system.  Er der evt. en "fuskerløsning" så det alligevel kan virke med Roth gulvvarmestyring?

Ud over dette har vi IHC, elskab som fjernaflæses fra centralen (kan man tilgå den fra NC og se forbrug?), Vaillant naturgasfyr med multiMATIC VRC 700 udeføler.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kender ikke Nilan connect, så jeg kan ikke hjælpe hvad det angår. Men jeg kan foreslå et alternativ i form af en Rasberry Pi, et USB<>RS485 interface og så OpenHAb2 som noget relativt nemt software, hvis det kun er Nilan anlægget du vil have på. Via modbus kan du nærmest hive alle informationer ud af Nilan anlægget på den måde. Og via Openhab Cloud samt deres App, så kan du nemt se det ude fra. 
Men det kræver man er lidt indstillet på at få det grundlæggende i Rpién med openHAB2 op og køre. Resten kan jeg sagtens hjælpe dig med. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok