Hop til indhold
  • 0

Rj 45 sløver min controlleren


HFW
 Share

Spørgsmål

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
57 minutter siden, HFW skrev:

Hej alle

 

Her til aften ville min ihc ingenting. Hvis jeg trak netværks kablet ud til min ver. 3 controllere, så løste det problemet. Men er der nogen herinde, der ved hvad problemet er eller har prøvet noget ligende.

 

Mvh Henrik 

Måske en IP konflikt med noget andet på netværket?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Kan være at ihc controller forsøgte at opdatere kalender etc og den service var nede. Jeg har haft held med at få mine controller til at gå i selvsving ved at svare forkerte ting på request.

Den tanke strejfede også mig @Mikkel Skovgaard, men tror jeg i stedet kom frem til "angreb" på WAN, vel til dels selvforskyldt grundet sjusket firewall regel. Indsatte skærmklip er fra min log, og jeg kunne "tænde og slukke" for problemet ved henholdsvis at blokere for trafikken, eller tillade den.

/Ole

firewalllog.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 22.12.2019 at 19:55 , Mikkel Skovgaard skrev:

Igen må jeg nok understrege at jeg på ingen måde vil lade min IHC controller komme direkte på nettet :-|:ph34r:

Hvad kunne metoden være til at undgå det?

Sætte en UniFi USG på og oprette et VLAN til IHC? 

Og så ind via VPN fra mobilen? (Kan man det sammen med LK's APP)

Eller hvad er metoden? Er det noget der kan laves ved HR og Fru DK uden andet end en ISP consumer router?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Min ver3 controller er sgu altid langsom :)...

9 ud af 10 gange kan jeg ikke komme på via LAN/wifi men skal på med USB - også lige for at genstarte den så mine Ø80 wireless virker igen.

Har ikke prøvet at hive LAN kabel næste gang den er gået i frys - om det skyldes kommunikationpres på den del som får den til at gå i koma. Men det skal da prøves.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Hvad kunne metoden være til at undgå det?

Sætte en UniFi USG på og oprette et VLAN til IHC? 

Og så ind via VPN fra mobilen? (Kan man det sammen med LK's APP)

Eller hvad er metoden? Er det noget der kan laves ved HR og Fru DK uden andet end en ISP consumer router?

Det kan løses på mange måder. Personligt bruger jeg jo kun ihc captain og derfor er det kun min rpi der er hul ind til udefra

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
14 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Hvad kunne metoden være til at undgå det?

Sætte en UniFi USG på og oprette et VLAN til IHC? 

Og så ind via VPN fra mobilen? (Kan man det sammen med LK's APP)

Eller hvad er metoden? Er det noget der kan laves ved HR og Fru DK uden andet end en ISP consumer router?

At oprette et VLAN sikrer ikke IHC controlleren. Det kan blot begrænse det der kan rammes ved et angreb udefra.

Jeg har opsat VPN og dyndns i min router (Edgerouter) og forbinder fra min telefon. Herefter tror alle min apps at de er på lokal nettet. Jeg har intet hul i min firewall.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok